8DX8QO0Y Skrevet 24. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 Ja, hva skal jeg tro når jeg må sitte i flere dager for å fikse "fiksen" fra windows hver eneste gang windows skal tvangsoppdatere PCer? Er det noe galt med mine PCer eller er de "for gamle" for de "nye hippe" windows oppdateringene? Har slitt med dette helt siden windows 10 kom ut! Er det bare windows sin måte å fortelle meg at jeg må kjøpe deres nyeste modeller PC eller to-i-en maskiner hvert år? SKUFFET!! Snart kaster jeg PCene mine. Men da kjøper jeg IKKE nye. Nå gidder jeg ikke se flere tutorials av indere som oppfordrer til å slette vitale filer og så reboote. :-( 1 Lenke til kommentar
xDominiel Skrevet 24. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 Hva slags feil er det du opplever? Jeg har ikke hatt noen altfor store problemer selv, men har merka at power settingsa mine blir resatt hver eneste gang. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 Hva slags feil er det du opplever? Jeg har ikke hatt noen altfor store problemer selv, men har merka at power settingsa mine blir resatt hver eneste gang. Jeg trodde jeg forklarte at feilen er at windows ikke kan oppdatere seg og driver og laster seg ned på nytt hele tiden. Lenke til kommentar
maxijoker Skrevet 25. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 Windows = SELV DESTRUERENDE! Var nettopp i kontakt med Windows support. En nesevisende og lite sympatisk, aksentarisk support agent ender opp med å hevde at jeg hadde for mange programmer (har jo det, men bare 22 er kjørende)-re-installer hele Windowsen på nytt! Tragiske greier med Windows support, skulle ikke tro de hadde mer enn "søndagsskole" i kompetanse. Vedkommende nektet å fullføre videre support, fordi han ikke får aktiver "søk" funksjonen ved siden av Win-key symbolet på skjermen. Kanskje det er derfor du skal hjelpe meg med en Windows 10 som ikke fungerte, svarer jeg. Han mislyktes i å reparere Office 365 i utgangspunktet, men som jeg hevdet til agenten, er fordi Windows 10 har feil. Han var for meg helt ubrukelig. Så, det er en slik service for support man har betalt 2.500 for en Windows 7 ultimate for 6 år siden? Når skal jeg lære?, selge hele PC--shiten - MAC - MAC 1 Lenke til kommentar
xDominiel Skrevet 25. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 Hva slags feil er det du opplever? Jeg har ikke hatt noen altfor store problemer selv, men har merka at power settingsa mine blir resatt hver eneste gang. Jeg trodde jeg forklarte at feilen er at windows ikke kan oppdatere seg og driver og laster seg ned på nytt hele tiden. My bad, jeg leste det som at du fikk feil *etter* oppdateringer. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) Hva slags feil er det du opplever? Jeg har ikke hatt noen altfor store problemer selv, men har merka at power settingsa mine blir resatt hver eneste gang. Jeg trodde jeg forklarte at feilen er at windows ikke kan oppdatere seg og driver og laster seg ned på nytt hele tiden. My bad, jeg leste det som at du fikk feil *etter* oppdateringer.ok Endret 25. januar 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 25. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 Ja, hva skal jeg tro når jeg må sitte i flere dager for å fikse "fiksen" fra windows hver eneste gang windows skal tvangsoppdatere PCer? Er det noe galt med mine PCer eller er de "for gamle" for de "nye hippe" windows oppdateringene? Har slitt med dette helt siden windows 10 kom ut! Jeg har selv en gammel PC med en Intel Atom CPU som ikke har klart å oppgradere seg til siste versjon av Windows 10 (dvs. 1709). Den har prøvd 5 ganger (i følge update-loggen), men den kjører fortsatt "1703"-versjonen som snart er ett år gammel. Den kan for tiden ikke brukes til noe, da alt den bruker tid på er å forsøke å oppdatere seg selv via Windows Update. Jeg har også prøvd å bruke Windows Upgrade Assistant en gang, men det gikk like dårlig. Oppgraderingen fra 1703 til 1709 er første gang det har oppstått problemer. PC'en kom med Windows XP, og har etter det vært innom både Vista og Win 7, inntil jeg oppgraderte den til Win 10 i 2016, mest for å se om det gikk an. (PC'en er treg og har alltid vært det, og har i det siste bare ventet på et eller annet den kan brukes til.) Nå skal jeg prøve å bruke Media Creation Tool og lage meg en minnepinne med Windows 10 1709 på, og se om jeg får det til på den måten, enten ved å kjøre setup-programmet på minnepinnen fra Windows, eller ved å boote fra den og installere oppgraderingen på den måten. Hvis jeg får en av disse metodene til å virke, så skal jeg gi lyd fra meg. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2018 Lykke til newbrewfoz Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2018 Nå skal jeg prøve å bruke Media Creation Tool og lage meg en minnepinne med Windows 10 1709 på, og se om jeg får det til på den måten, enten ved å kjøre setup-programmet på minnepinnen fra Windows, eller ved å boote fra den og installere oppgraderingen på den måten. Hvis jeg får en av disse metodene til å virke, så skal jeg gi lyd fra meg. Ja, det funket, det. Jeg lagde minnepinnen på en annen PC (- måtte passe på å velge riktig språk=Engelsk og riktig versjon=32-bit -), satte den inn i problem-PC'en mens Win 10 1703 var i gang, gikk inn på minnepinnen, og kjørte setup.exe som lå der. Etter et par-tre timer var "1709" ferdig installert. (Hvis du lager minnepinnen på den PC'en som skal oppgraderes, så finner programmet selv ut hvilken versjon (32/64-bit) du skal ha, og hvilket språk du bruker.) Nå vet jeg ikke om det var en sånn type Windows-oppgradering (som kommer 2 ganger i året) TS sliter med. Hvis problemet er de (ca.) månedlige oppdateringene, så kan man laste ned stand-alone oppdateringsprogrammer dersom Windows Update skulle feile. Hvis "Update history" viser at en oppdatering feilet, så kan man klikke på en link og komme til en Microsoft-side som forteller hva oppdateringen handler om. Der bruker det som regel å være en link til "Update Catalog" hvor man kan finne og laste ned programmer som installerer oppdateringene. Hvorfor disse problemene oppstår hos noen er vanskelig å svare på. Det kan være en kombinasjon av hardware, installert software, og måten man bruker PC'en på. Noen ganger kan det kanskje hjelpe å "resette" PC'en og reinstallere alt man bruker av programmer, men sånt tar jo fort mye tid, da. (Jeg prøver "alt annet" før jeg resetter/reinstallerer.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2018 (endret) Last ned Media Creation Tool, og lag ett nytt installasjonsmedium på en minnepenn og ta en clean install. https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209 Endret 29. januar 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2018 Ja, det funket, det. Jeg lagde minnepinnen på en annen PC (- måtte passe på å velge riktig språk=Engelsk og riktig versjon=32-bit -) Noen spesiell grunn til å bruke 32-bits versjon? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2018 Noen spesiell grunn til å bruke 32-bits versjon? Ikke annet enn at noe av HW'en ikke støtter 64-bits OS. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 30. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2018 Er blitt ganske vant med at hver gang det kommer en større oppdatering til windows 10 så feiler det gjentatte ganger og jeg må lage meg ny installasjons dvd og ta clean install 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2018 Noen spesiell grunn til å bruke 32-bits versjon? Ikke annet enn at noe av HW'en ikke støtter 64-bits OS. Siste prosessoren Intel kom med som ikke støttet 64-bit, var i 2004. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_microprocessors#Pentium_4E Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2018 OK, da ligger problemet i chipset e.n.s., da. Hva er egentlig problemet med å kjøre 32-bits OS på en maskin med 3GB RAM? Jeg skal ikke kjøre noen "64-bit only" programmer på den. (PC'en er så treg at den egentlig er ubrukelig til det meste.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå