Gå til innhold

Allerede første dag feilet Amazon Go. Kunde fikk med seg varer gratis hjem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spennende med en sånn ubetjent butikk oppstår når det kommer noen som ikke klarer å bestemme seg for hva de vil ha, plukker en vare, setter den et random sted i butikken. Kunden kan bli belasta for noe han/hun ikke har tatt med seg ut av butikken. -Bonus for Amazon riktignok, men ufin måte å tjene ekstra.

Ser også for meg en nerdy utnyttelse. Kan sikkert finne på en ufin måte med falsk konto, burnphone, wifi-jammer, et eller anna fikst, gå inn, plukke med seg det man har lyst på.

Lenke til kommentar

Tar butikken bilde av ansiktet ditt hver gang du plukker en vare? Lagres det i en bigdata-base? Tilpasses den obligatoriske påfølgende spammail med tilbud på varer de algoritmer seg fram til du ‘må’ ha? Takk, men nei, takk. Du vil ikke finne meg i en sånn butikk. Never, Ever.

Lenke til kommentar

Finner sikkert ingen smutthuller i detta systemet, nei. Neeeida.

Sikkert bedre sikkerhet med dette (når de har fikset alle feilene), enn hvor det er i matbutikkene i Norge hvor man kan gå til de selvbetjente kassene. Om man ikke scanner inn alle varene så kommer man jo alikavel forbi porten.

Går på trust :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tar butikken bilde av ansiktet ditt hver gang du plukker en vare? Lagres det i en bigdata-base? Tilpasses den obligatoriske påfølgende spammail med tilbud på varer de algoritmer seg fram til du ‘må’ ha? Takk, men nei, takk. Du vil ikke finne meg i en sånn butikk. Never, Ever.

Hvis det betyr at jeg slipper å få Google reklame for varer jeg allerede har bestilt så sign me up!

Lenke til kommentar

Det spennende med en sånn ubetjent butikk oppstår når det kommer noen som ikke klarer å bestemme seg for hva de vil ha, plukker en vare, setter den et random sted i butikken. Kunden kan bli belasta for noe han/hun ikke har tatt med seg ut av butikken. -Bonus for Amazon riktignok, men ufin måte å tjene ekstra.

Så kan man kalle det ufint å bare sette en vare et random sted. Helt greit at Amazon skal få penger for at ansatte må gjøre ekstraarbeid ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spennende med en sånn ubetjent butikk oppstår når det kommer noen som ikke klarer å bestemme seg for hva de vil ha, plukker en vare, setter den et random sted i butikken. Kunden kan bli belasta for noe han/hun ikke har tatt med seg ut av butikken. -Bonus for Amazon riktignok, men ufin måte å tjene ekstra.¨

Eh, det er da kundens egen feil hvis han eller hun tar en vare men lar den ligge igjen i butikken. Hvordan i all verden klarer du å vri det til at det er butikkens feil?

Ufint av Amazin at kunden gjør noe idiotisk? Troller du eller?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er da ikke noe verre enn ubetjente kasser i butikker i Norge. Folk stikker jo ikke av med masse varer likevel. Det er jo "bare" å huke seg under sperra som åpnes når man scanner kvitteringa og springe som faen. Folk flest er for høflige til å stjele fra matbutikken. Men det er jo alltid noen edgelords som stiller opp for å teste sikkerheten, og det er sikkert amazon glade for at de gjør.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser også for meg en nerdy utnyttelse. Kan sikkert finne på en ufin måte med falsk konto, burnphone, wifi-jammer, et eller anna fikst, gå inn, plukke med seg det man har lyst på.

Det er ein større artikkel i Arstechnica der bruk av butikken blir testa. Retur av vare er tatt opp, og det er problemfritt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spennende med en sånn ubetjent butikk oppstår når det kommer noen som ikke klarer å bestemme seg for hva de vil ha, plukker en vare, setter den et random sted i butikken. Kunden kan bli belasta for noe han/hun ikke har tatt med seg ut av butikken. -Bonus for Amazon riktignok, men ufin måte å tjene ekstra.¨

Eh, det er da kundens egen feil hvis han eller hun tar en vare men lar den ligge igjen i butikken. Hvordan i all verden klarer du å vri det til at det er butikkens feil?

Ufint av Amazin at kunden gjør noe idiotisk? Troller du eller?

Ein atikkel i Arstechnica tar opp denne problemstillinga, og retur av varer er problemfritt. Om ein legg ei vare på feil plass kan ein fjerna den frå handlelista via appen.

Lenke til kommentar

(...) Det er jo "bare" å huke seg under sperra som åpnes når man scanner kvitteringa og springe som faen.

(...)

Noob. Trenger ikke løpe eller noe. Bare slå inn alle varene som bananer i løsvekt.

Eller du kan faktisk bare scanne 1 vare, late som du scanner de andre om du føler for det. Spørs om noen ansatte er der eller ikke. Ofte når jeg er der så er ingen ansatte og følger så mye meg egentlig. Fordi alt du trenger er jo bare en kvittering.

Jeg har gått inn med handlespose fra annen butikk med masse varer og jeg blir aldri stilt spørsmål eller sjekket. Det eneste er at av og til så står noen og følger med. Sikkerheten er ekstremt lav. Det synes jeg egentlig er veldig greit, det betyr at folk ikke stjeler noe videre og det betyr at vi kan ha enklere løsninger. Slik som kollektiv i Norge hvor du kan ha månedskort og bare gå inn og ut på hva du vil uten å vise noe. De fleste andre land har scanning og porter, mye mer tungvindt.

Dette Amazon systemet virker jo bedre, men vil nok ta en tid før det vil være mulig å ha i vanlige butikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...