Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har alle våre skjebner.. noen er tøffere enn andre. Jeg for min del har innfunnet meg med at jeg ikke har hatt de beste oddsene, jeg heller. Derfor har jeg valgt en tilværelse der jeg ser hele livet som en helhet. Jeg har sluttet å piske meg selv, heller gå den andre veien, være snill mot meg selv. Gi seg selv en sjans til å vokse, Å lene seg på samfunnet når man sliter, er et tegn på intelligens. Så ikke ha dårlig samvittighet for å ta imot økonomisk støtte. Det er bedre enn å sette seg selv i sårbare situasjoner. Du gjør det på riktig måte nå. Bare at du velger å stole på de som betaler skatt nok til å ta imot hjelp, er et tegn på at du bryr deg om deg selv.

Min vei inn i arbeidslivet, etter jeg gav opp min første yrkeskarriere, var via vikarbyråer, helt fra scratch. Det er mange av dem, og det er mange forskjellige mennesker som jobber der. Har møtt mange sympatiske som er villig til å gi folk (og meg) en sjans. Dette kan være muligheten du trenger. Da får du oftere sjans til å snakke ansikt til ansikt, og ikke bare er et papir i cv-bunken. I ditt tilfelle ville jeg vært ærlig, men kanskje utelatt den mest sårbare delen av livet. Heller sagt at "mitt tidligere liv var fylt med kriminalitet, nå har jeg valgt en ny vei", og latt det være med det.

Hvis du har råd, så kan jeg anbefale å investére i truckførerbevis, i en større bedrift. Jeg tok mitt hos Toyota-forhandleren i min by, det kostet 4000, 2-dagers kurs, men det var svært profesjonelt. Du kan sikkert be NAV om støtte. Hvis det er sånn at du finner en mulighet hos et vikarbyrå, men du føler deg litt usikker, så kan du be NAV om å sponse en time eller to for å trene deg litt før arbeidsdagen.

Det finnes muligheter. Men man må innfinne seg med at det er mange om beinet der ute, og det kan ta lang tid å bygge seg opp nettverk, ferdigheter og også selvtillit til å takle en 100% jobb. Man kan dog også være heldig. Jeg møtte mange som har gjort det på denne måten, som jobbet 100%, kveld- og nattskift, som tjente rundt 500 000 i året. Og jeg selv har hatt jobb i mange år på denne måten, fikk fast etter 6 måneder på et sted også.

"Born to lose, live to win" er et ordtak jeg følger ^^

Og ja, det kan være en fordel å begynne å skrive ned ambisjoner, utdannelse du kunne tenke deg, en livsplan. Få alt ned på papir/notisblokk, og fortsette den prosessen gjennom hele livet. Selvrefleksjon leder til visdom. Det er også noe man kan lære barna uten at det koster penger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...