Gå til innhold

Petter Northug - Økonomisk vinner, men likevel den store taperen?


Jarv!s

Burde Petter Northu blitt på landslaget, eller var det bra han gikk til Coop?  

4 stemmer

  1. 1. Landslaget eller Coop

    • Landslaget
      3
    • Coop
      1


Anbefalte innlegg

Hei. 

De fleste vet jo at Petter Northug gikk over til Coop Obs en stund tilbake. 

Før han gikk ditt, vant Petter omtrent det som var å vinne, samt at han var absolutt våres medaljekandidat! 

 

Selvom Petter er soleklart den store vinneren når det kommer til penger, så er han den store taperen i dag i sporet. 

 

Hva tenker dere? Var dette Petter sin største tabbe å gå over til Coop? Penge messig var det jo veldig bra, men sportsmessig virker det som dette prosjektet gikk rett på trynet.. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Overrasket over at det ikke er noen svar eller diskusjon her.

 

Jeg har fulgt Petter Northug nesten fra starten av og han har gitt meg utrolig mye glede gjennom alle årene han har herjet i skiløypene og gjort løpene utrolig spennende. I starten var Petter mer lavmælt og mediesky. Det ble sagt at han gikk inn i en boble når det var mesterskap og stengte alt annet ute. Kommentarer til media var sparsomme og ofte gikk han rett forbi (noe han også fikk kjeft for) uten et ord. 

 

I nyere tid føler jeg Northug har vært mer opptatt av sosiale medier og eksponering i media enn å gå på ski. Så vidt jeg kan se åpnet ikke hans IG konto før i slutten av 2012. Og aktiv Facebook konto kom i hvert fall lenge etter at han slo gjennom. Synes han har gått fra å være en artig type til å fremstå forholdsvis usympatisk og høy på seg selv. 

 

Om manglende resultater den siste tiden er fordi han gikk ut av landslaget vet jeg ikke, men det er vel ingen tvil om at det rent økonomisk har betalt seg for han. Om det sportslige ikke holder seg opp, så vil det uansett ikke betale seg nå fremover. 

 

Hadde vært utrolig gøy om han kom tilbake igjen som langrennsløper, men jeg tipper han er for stolt til å komme tilbake til landslaget, så det er nok ikke engang et tema. 

 

Uansett hva som skjer har han hatt en fantastisk karriere og det er vel et fåtall som greier å være i verdensklasse sesong etter sesong gjennom hele sin idrettskarriere. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...