dominus Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 hallo.. hvordan fjerner jeg fastsvidd silikon kjølepasta på en barton kjerne? jeg har prøvd å dynke en q-tip i isopropanol og fuktet core'n men det løsner ikke... toppen av kjernen er like ru nå som ei sponplate fra ikea.. kan jeg skrape det av; i så fall hvordan får jeg toppen helt plan igjen? det er ikke min cpu, men av de andre gutta her på kontoret looser Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Du kan prøve med en hårføner å varme det også rive det av, så kan du planslipe coren etterpå.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Planslipe en AMD core? Jeg tror du er spik spenna gæren, jeg? De er jo kjent for å gå i stykker forholdsvis lett, så jeg tror du skal holde verktøyet godt unna, jeg. Prøv å sett den i hovedkortet med den originale kjøleren oppå. Fyr opp og kjør noe slik at CPUen blir god og varm. Slå så av og få av ribba fort mens goopen enda er myk. Dette trikset bruker jeg ofte. -KJ Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Litt russisk rulett. start maskinen uten kjøler.. det burde få core varm nok... (OK ikke gjør dette da ) Ikke sikkert at isopropanol vil løse det opp.. forsøk med noe annet. En dråpe bensin elns som ikke er alkohol på en q-tip (luft godt). Tviler på at det vil skade overflaten på core. Skraping vil være værre. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 snakka litt med karen nå.. herregud... han har brukt termisk lim av alle ting... det gjør ikke ting enklere for å si det sånn... Lenke til kommentar
hart Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Da må du nok slipe... 2 komponent epoxy basert tipper jeg.. hardt som fjell. Få ham til å kjøpe en ny CPU. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 jeg simpelten resignerer.. nå har jeg jaggu sett nesten alt.. men takk for hjelpa folks.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå