bIsk0p Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Sliter litt med NAV og håper noen i tilsvarende situasjon kan komme med innspill. Sønnen vår er født i midten av august, noe som vil si at permisjonstiden slutter i slutten av juni. Da er det 1,5 mnd til en evt barnehageplass. Nå har foreldrene våre sagt at de kan totalt hjelpe med 3 uker fordelt på to perioder. Snakket nettopp med NAV om hvordan dette gjøres, og svaret var ok ift søknad. Men så kommer jeg til problemet med at jeg ikke har noe 100% kontrakt som jeg må fremvise for å ta pause i permisjontiden. Jeg jobber på 0% kontrakt på sykehuset som assistent og kan derfor ikke fremlegge noe slikt. Damen jeg snakket med på NAV per telefon endte opp med å legge på når jeg spurte etter hvordan dette kunne løses. Noen i tilsvarende situasjon som har noe innspill/tips? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Be om saksbehandler, saksbehandler har 48 timer på seg til å komme tilbake til deg og de vet nok mer om hva du burde gjøre. NAVsystemet er dessverre ett mislykket eksperiment. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Gå på chatlinje på nav. Spør 3 forskjellige saksbehandlere. De som jobber i nav er tidligere navere selv og har generelt lite peiling på jobben sin så det er en fordel å samle info fra flere. Vi ble selv feilinformert av nav vdr deling av foreldrepermisjon som innebar noen vanskeligheter. Lenke til kommentar
Meow78 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 https://www.nav.no/fleksibeltuttak "En utsettelse forutsetter at du er i heltidsarbeid. du har lovbestemt ferie, det vil si 21 arbeidsdager. Tariffavtalt ferie regnes ikke med.du på grunn av sykdom er helt avhengig av hjelp for å ta deg av barnet.du eller barnet er innlagt på helseinstitusjon." Svaret er at du må fylle et av disse vilkårene for å få utsettelse. Hvis du ikke gjør det må du ta ut fedrekvoten sammenhengende. Men både du og mor har vel lovbestemt ferie å ta ut i 2018? Den kan dere begge bruke for å utsette permisjonen og den vil jo da rekke frem til barnehage start? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 Jeg har ikke fast jobb, så sånn sett har jeg ikke noe ferie. Når jeg har ferie, så setter jeg meg bare som ikke tilgjengelig. Får fereiepenger, men igjen, trenger ikke å avtale med jobben når jeg tar ferie. Jeg har fått svar om at hvis jeg får et skriv om at jeg jobber 100% i periodene, så holder det. Så håper at arbeidsgiver er litt snille på det området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå