Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat 2007 2.0 TDi - El-brekk løsner kun på én side

MilKman'

Anbefalte innlegg

Hei!

Problemet startet for et par uker siden når jeg skulle dra fra jobb. Jeg bruker alltid el-brekk av automatikk, men når jeg skulle reise begynte det å pipe 3-4 ganger i dashbordet, og brekket gikk kun av på venstre bakhjul.

Tilsvarende feilkode/-melding i denne videoen, ser det ut som, men her virker det kun som det er en feilmelding, ikke at noe sitter fast: 

Jeg prøvde å "vugge" den i gang, samtidig som jeg tok brekket av, og diverse.

Endte opp med å hele varmt vann over caliperen bak, men hjalp heller ikke - helt til en kompis skulle plukke meg opp og jeg prøvde en siste gang, da løsnet det fra begge hjul.

Dette kan skje egentlig når som helst, virker det som, og jeg kan ikke forstå hva som er problemet.

Jeg trodde først det var fryst fast (derav varmt vann), men det skjer egentlig uansett temperatur. Dette har vel og merke aldri skjedd på sommerstid.

I og med at jeg alltid har hatt det på, er det ganske frustrerende når jeg selv skrur det på (Fordi jeg egentlig skal skru det av) når jeg skal på jobb om morgenen), men så setter jeg brekket PÅ, og plutselig kan det sitte fast. Etter 10-12 ganger med av og på, tenning av på, motor av på, så kan det plutselig løsne.

Har noen vært borti tilsvarende?

Jeg ser i videoen at det er snakk om feil på bryteren eller feil i sikringer, men det burde vel ikke gjøre at ÉN brems sitter fast?

Bryteren er slik: 

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt bryter. Vanlig problem, ny motor koster 9000

Ser ut som bytte av bryter kan gjøres selv av folk som ikke har peiling, da prøver jeg det først, takk!

Nytt bryter. Vanlig problem, ny motor koster 9000

en null for mye?

her selges motoren for litt under 900

https://www.xtremelys.no/produkt/el-handbrekk-motor-3c0998281a-3c0998281b/

Da blir dét alternativ nummer to (Håper det ikke er 9000,-, da...). Hørtes litt mer stress ut med motorbytte, så jeg prøver bryter-bytte først.

Takk begge to :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...