sdhweb Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hei, Jeg har en Samsung 55" med 4K-støtte, husker dessverre ikke nøyaktig modellbetegnelse. Jeg har også en Apple TV gen 4 som blant annet brukes med Netflix. Er det noe å hente på å oppgradere Apple TVen til 4K-versjonen? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Er nok ikke sikkert det hvis TVen ikke støtter HDR. Ikke så veldig stor forskjell å se på 1080p mot 4K, så lenge HDR ikke benyttes. Og for å få 4K fra Netflix så må man ha nokså god nettlinje. Lenke til kommentar
sdhweb Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 Er nok ikke sikkert det hvis TVen ikke støtter HDR. Ikke så veldig stor forskjell å se på 1080p mot 4K, så lenge HDR ikke benyttes. Og for å få 4K fra Netflix så må man ha nokså god nettlinje. Skal sjekke om den støtter HDR, men etter at jeg las følgende artikkel ble jeg veldig skeptisk: https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2017/09/24/apple-tv-4k-review-13-reasons-you-shouldnt-buy-one/#da589d77592e Jeg har 250Mbps fiber, er det god nok linje for 4K? Jeg skulle tro det i alle fall. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Nettlinjen skal nok være mer enn godt nok, er 25Mb linje som er anbefalt for det. Kommer igjen litt an på hvordan du distribuerer signalene hjemme også. Går det trådløst, så er det ikke alltid man får inn hastigheten ut til komponentene. Lenke til kommentar
sdhweb Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 Nettlinjen skal nok være mer enn godt nok, er 25Mb linje som er anbefalt for det. Kommer igjen litt an på hvordan du distribuerer signalene hjemme også. Går det trådløst, så er det ikke alltid man får inn hastigheten ut til komponentene. Stemmer. Apple-TV er faktisk trådløs men bruker 5G og jeg får full pupp, altså 250Mbps når jeg kjører speedtest via Apple-TV. Men jeg tror jeg bare dropper det basert på alle de tingene i den artikkelen. Det virker som om garantien for at du får noe bedre bilde er veldig lite og det er mye som kan skjære seg. Takk for svar Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Byttet ut Apple TV 4 med Apple TV 4K; relativt vill kvalitet både på SDR (YCbCr 4:4:4 og HDR 4:2:2 materiale; begge i 4K). Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. mars 2018 Del Skrevet 13. mars 2018 Kom nylig en oppdatering til Marantz AV8802A som gir støtte for Dolby Vision også, så da slipper man å kjøre Apple TV 4K via TV og slipper å bruke ARC. Lyd og bilde sync er alltid perfekt når det kjøres gjennom AV8802A. Ser at AV8805 også er lansert, men tror jeg hopper over den til HDMI 2.1 er lansert. Så slipper jeg å oppdatere 2 ganger Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 tvOS 12 skal ha atmos sies det..... jeg venter i spenning. Lenke til kommentar
samco Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Apple 4K TV er genialt .... stort sommer salg på 4K filmer atm. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Apple 4K TV er genialt .... stort sommer salg på 4K filmer atm. Bruker selv Apple TV 4K til streaming; og Vero 4K til å se filmer fra lokalt nettverk. Veldig fornøyd med Apple TV 4K, men manglende atmos har vært et irritasjonsmoment. Vi vil vel fortsatt ikke få TrueHD 7.1 ATMOS, men heller Dolby Digital+ 7.1 ATMOS - uansett et langt steg i riktig retning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå