norsemanGrey Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Heisann. Jeg skal om ikke lenge starte i ny jobb, men min gamle arbeidsplass ønsker at jeg skal kunne gjøre noe sporadisk konsulent-arbeid for dem i forbindelse med kompetanse jeg sitter på. Jeg regner med at jeg da må opprette enten et enkeltmannsforetak eller AS. Hva vil lønne seg? Noen tips? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 AS er vel viktigst når det snakk om risiko for stort økonomisk tap. Regner med du ikke vil ha store utgifter eller lån som konsulent, så tenker et ENK vil være greit. Men la noen med mer peiling svare Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hvis det er greit for deg og dem så kan du bare skrive timer og få lønn etter avtale. Trenger ikke gjøre det "vanskelig" med ENK/AS. Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 Hvis det er greit for deg og dem så kan du bare skrive timer og få lønn etter avtale. Trenger ikke gjøre det "vanskelig" med ENK/AS. Jeg tror ikke det er så enkelt. Stort forma med strikte rutiner i forhold til arbeid som skal gjøres "utenfor" eller leies inn. Lenke til kommentar
Ketil Stadskleiv Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 og du får bedre betalt om du fakturerer Du trenger definitivt bare ENK, husk at hvis du passerer 50K på 12 måneder må du også betale mva så da er det litt mer arbeid (eller du må sette av noen tusen til regnskapshjelp), Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hvis det er greit for deg og dem så kan du bare skrive timer og få lønn etter avtale. Trenger ikke gjøre det "vanskelig" med ENK/AS. Jeg tror ikke det er så enkelt. Stort forma med strikte rutiner i forhold til arbeid som skal gjøres "utenfor" eller leies inn. Det er så enkelt, men jeg skrev "greit for deg og dem" av nettopp den grunnen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå