HaKj Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hei Jeg har en tabell med flere arrangementer satt opp etter dato. Jeg ønsker å finne kun de datoene som er i denne uken, altså en spørring som hele tiden viser hva som skjer gjeldende uke. Er det en enkel select setning jeg kan bruke? Select * from hoved where dato (er i gjeldende uke?) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 Denne fungerte SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato)=YEARWEEK(NOW()) order by dato, klokke Denne bruker søndag som første dag i uken, er det mulig å forandre dette? Lenke til kommentar
handprint Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) SELECT * FROM hovedWHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW())ORDER BY dato, klokke Endret 24. januar 2018 av handprint Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Lenke til kommentar
handprint Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Sleng på en ,1 på YEARWEEK(NOW(),1) slik at den også starter på mandag. MariaDB [(none)]> SELECT YEARWEEK(NOW()); 201803 MariaDB [(none)]> SELECT YEARWEEK(NOW(),1); 201804 Endret 24. januar 2018 av handprint Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Sleng på en ,1 på YEARWEEK(NOW(),1) slik at den også starter på mandag. Flott, det funket. Hvordan får jeg den til å vise neste uke? Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Sleng på en ,1 på YEARWEEK(NOW(),1) slik at den også starter på mandag. Flott, det funket. Hvordan får jeg den til å vise neste uke? (Now + 1)? Lenke til kommentar
handprint Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Sleng på en ,1 på YEARWEEK(NOW(),1) slik at den også starter på mandag. Flott, det funket. Hvordan får jeg den til å vise neste uke? (Now + 1)? Les deg litt opp på hvordan NOW-funksjonen fungerer så finner du nok ut av det Kan ikke gi bort alt gratis. Lenke til kommentar
HaKj Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK(NOW()) ORDER BY dato, klokke Nå viser den datoene fra 15/1 til 21/1 altså forrige uke. Er det forskjellige ukenumre rundt i verden? Serveren ligger i USA. Sleng på en ,1 på YEARWEEK(NOW(),1) slik at den også starter på mandag. Flott, det funket. Hvordan får jeg den til å vise neste uke? (Now + 1)? Les deg litt opp på hvordan NOW-funksjonen fungerer så finner du nok ut av det Kan ikke gi bort alt gratis. Ser dette ok ut? SELECT * FROM hoved WHERE YEARWEEK(dato, 1) = YEARWEEK( DATE_ADD( NOW(), INTERVAL 7 day),1) order by dato, klokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå