funkweb Skrevet 23. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2018 Får ikke installert Windows 10 fra en USB pinne kjøpt av power.no Feilmelding.. hva kan jeg gjøre? i BIOS har jeg satt både legacy + uieffe eller hva det heter. Satte riktig boot rekkefølge og den booter USB disken...likevel hva enn jeg gjør, får jeg denne feilmeldingen.: Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 23. januar 2018 Hvordan laget du USB pinnen? Får du bootet til bootmenu der du har liste over boot options? Typisk Delete eller F12 under oppstart Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 Den er kjøpt hos power.. jeg har fått den til å boote direkte fra USB pinnen når jeg starter opp PC'n. Jeg prøvde den USB pinnen på en annen PC, samme problem. !! Jeg holder nå å prøver Media Creation Tool og laster ned og skal prøve en USB pinne jeg har. Jeg kommer tilbake hit om jeg får problemer. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Åpenbart hjalp det å bruke Media Creation Tool til å laste ned Windows ISO for deretter bruke Rufus til å lage en bootable USB stick. Installerer Windows nå... Jeg brukte da vittig Legacy+UEFI i BIOS'en for å forsikre meg at den booter en av de som funker...men minnepinnen kjøpt hos Power funka ikke. Tror den faktisk er korrupt. !! Dette skal jeg mulighetens klage, vil ha en fungerende i fremtiden selv om jeg har laget meg en fungerende oppstart USB pinne. Endret 24. januar 2018 av funkweb Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Tror ikke minnepennen er korrupt, er den defekt får du raw filsystem og 0 kb ledig diskplass. Da er den nok ødlagt, prøv en full formattering og se om det hjelper. Hva slags type minnepenn er det? Har den kryptering program av noe slag? er det fat32 eller exFAT eller NTFS filsystem (De 2 siste kan gi noe problemer i så fall på ytelse og til dette bruket.) Endret 24. januar 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 24. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Kjør msinfo32 (egen kommando) of sjekk at du nå kjører i UEFI mode.... Det trenger ikke være en korrupt minnepinne, men en minnepinne som ikke støttet UEFI. Endret 24. januar 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 Tror ikke minnepennen er korrupt, er den defekt får du raw filsystem og 0 kb ledig diskplass. Da er den nok ødlagt, prøv en full formattering og se om det hjelper. Hva slags type minnepenn er det? Har den kryptering program av noe slag? er det fat32 eller exFAT eller NTFS filsystem (De 2 siste kan gi noe problemer i så fall på ytelse og til dette bruket.) Hvorfor skal jeg formatere den ? Det ble kjøpt en Windows 10 USB version hos Power.no og da inneholder pinnepinnen windows 10 og da regner jeg med at det skal funke, Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Kjør msinfo32 (egen kommando) of sjekk at du nå kjører i UEFI mode.... Det trenger ikke være en korrupt minnepinne, men en minnepinne som ikke støttet UEFI. Maskinen kjører i UEFI mode. Men som sagt tidligere, jeg satte både UEFI+Legacy i BIOS for at den skal kunne akseptere minnepinnen. Maskinen finner og BOOTER minnepinnen og den gir meg valg... installere Windows 32.bit eller 64-bit... etter og ha valgt så kommer den feilmelding som avbildet øverst. Endret 24. januar 2018 av funkweb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå