Gå til innhold

EP8RDA+ Vcore

genesis

Anbefalte innlegg

får ikke klokket CPU, og startet windows stabilt.

"Fikk" PC3200 ram i går, men da jeg klokker vil windows enten ikke starte, eller restartet når jeg kommer inn. Rammen og Hk skal fint takle hastighetene, men det funker ikke. Har en xp2500.

hadde stillt Vcore på 1.7 i bios, men da jeg klokker ned igjen og ser i windows med CPU-Z viser den til en Vcore på 1.584-1.6

Er det en måte å få fikset dette? trodde jeg hadde det nysete av BIOS, men skal sjekke en gang til (skal uansett ikke skje)

Kan jeg sende HK inn til bytting pga. dette?

også kan jeg si det at BIOS poster/viser varierer litt +(-) fra verdiene satt manuellt.

Jeg trodde ikke dette var problemet, ettersom feilmeldingene jeg har fått har gått på_

minne og drivere, men jeg tror altså ikke det er noe gale med dette.

(er det noenmåte å starte opp windows helt "ferskt" på? er det noe buggy i windows, med tidligere instillinger som ødeleger?)

Krever det mer Vcore å kjøre på høyere FBS hastigheter?

altså krever det mer av spenning for å kjøre høy FBS enn Multiplier?

eks er 12,5*166 = 2075 det klarer maskina å kjøre med Auto Vcore (bios poster 1,64) , kjører da stabilt

, men

10*200 = 2100 klarer den ikke å kjøre med Vcore på 1,7 (bios poster 1,72)

hmm. Hovedproblemet er uansett hvorvidt BIOS er helt på jordet, hva Vcore gis egentlig? CPU-Z verdiene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle akurat til å svare, at jeg hadde funnet ut det (installerte også vedfølgende USDM program som viser slik, der viste Vdd disse verdiene og Vcore "de rette verdiene".

, men

da sjedde det. PC en restartet, jeg kjørte bare lusne 1200Mhz... Mp på 6 og FSB på 200....

uff uff. Det er altså ikke sikkert hva det er, om det er ram eller HK, hvordan finner jeg ut det?

btw, jeg har nå updatet til nyeste BIOS, men kan forsatt ikke stille på Vdd volt....

er jeg doomed? :(

Hk skal jo klare det med disse verdiene (1,584-1,6) ettersom de er default, sant?

det skal jo klare de 200(400)MHzene på FBS....

hva kan jeg gjøre? hva bør jeg gjøre? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...