Gå til innhold

Tillate flash på mac?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nyfrelst mac eier, og er i en pågående bratt læringskurve.

Har installert flash da noen nettsider (Fks Dplay etc) krevde det.

Nå kommer det opp på svært mange nettsider en boks der Mac spør om jeg vil tillate nettsidene å bruke flash. Fks her på forumet.

"Vil du tillate at nettstedet «diskusjon.no» kan bruke «Adobe Flash Player»-programtillegget?"

Trykker dere godkjenn? hva er egentlig forskjellen i praksis om man trykker nei?
Det er litt irriterende at den boksen popper opp på nesten hver eneste nettside man besøker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Hei!

Jeg er nyfrelst mac eier, og er i en pågående bratt læringskurve.

Har installert flash da noen nettsider (Fks Dplay etc) krevde det.

Nå kommer det opp på svært mange nettsider en boks der Mac spør om jeg vil tillate nettsidene å bruke flash. Fks her på forumet.

"Vil du tillate at nettstedet «diskusjon.no» kan bruke «Adobe Flash Player»-programtillegget?"

Trykker dere godkjenn? hva er egentlig forskjellen i praksis om man trykker nei?

Det er litt irriterende at den boksen popper opp på nesten hver eneste nettside man besøker...

Det samme har skjedd meg, trykket "godkjenn". 

Lenke til kommentar

Slå av flash og legg til unntak der du virkelig trenger det.

Hittil har jeg kun sett HBO Nordic og VMware vCenter som trenger flash. Ellers brukes flash kun til irriterende reklamer og fascinerende måter å ta over maskinen din.

Her er lista over sårbarheter i flash. Hvor mange med score 10 finner du fra 2017?

https://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-53/product_id-6761/Adobe-Flash-Player.html

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...