stian-hg Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvis jeg er heldig å består den siste eksamenen min i dag har jeg etter noen år i arbeid, oppnådd generell studiekompetanse og dermed klar for høyere utdanning. Jeg kommer til å søke på noe økonomirelatert, har vurdert BI, men ser foreløbig på statlige høgskoler. Spørsmålet mitt er egentlig hva deres erfaringer er ved å studere i hjembyen kontra å studere et annet sted (i Norge). Jeg har snakket med noen høye herrer på jobben som insisterer på at jeg må reise bort for å virkelig oppleve hvordan det er å være student. Bor forresten i Stavanger så det er den HiS eller BI Stavanger som er alternativene lokalt. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Jeg bor hjemme, egentlig bare fordi det var eneste valget jeg hadde.(lang historie). Er ferdig med første halvåret nå, og har ikke planer med å flytte ut i allefall før det første studieåret er omme. Fordelene med å bo hjemme: -billig, blir ofte dyrt å bo hjemmefra - tilgang på bil (lettere å komme seg rundt) - dersom du ikke er sikker på om du har valgt riktig studie kan det være greit å bo hjemme mens man finner det ut. Så slipper man å være "stuck" en plass langt oppi nord(f.eks), uten en god ide på hva man skal ta seg til. Bo borte: - frihet til å gjøre hva man vil - slipper mas fra foreldre Det var i allefall noe jeg kom på i farten.. Endret 11. desember 2003 av lodott Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg bodde hjemme et år da jeg gikk på BI. Den eneste grunnen til at jeg bodde hjemme var økonomien. Det er ikke akkurat gratis å gå på BI. Nå går jeg på høgskole i en annen by og leier et loft. Jeg kan ta akkurat så mye nugatti jeg vil på skiva, uten masse leven fra mamma, drikke akkurat når det måtte passe meg, spise akkurat det jeg vil, når jeg vil. Du får frihet! Min oppfordring er kom deg ut av foreldrehjemmet og lev livet Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg bodde hjemme et år da jeg gikk på BI. Den eneste grunnen til at jeg bodde hjemme var økonomien. Det er ikke akkurat gratis å gå på BI. Nå går jeg på høgskole i en annen by og leier et loft. Jeg kan ta akkurat så mye nugatti jeg vil på skiva, uten masse leven fra mamma, drikke akkurat når det måtte passe meg, spise akkurat det jeg vil, når jeg vil. Du får frihet! Min oppfordring er kom deg ut av foreldrehjemmet og lev livet Kunne ikke vært mer enig, lever bare en gang spørsmål 1: hvorfor ikke? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 spørsmål 1: hvorfor ikke? Hvorfor? Det er det mest naturlige spørsmålet når man bor hjemme. Når det gjelder frihet med hensyn til nugatti eller øl så er jeg min egen herre. Det eneste jeg klager over er at jeg må ut å røyke. Dette er vel et problem uansett om man bor hjemme eller leier hos andre (?). Det jeg egentlig lurer på er om man "faller litt vekk" fra studiemiljøet på skolen om man bor hjemme...? PS: besto den siste eksamen (Fransk) - og det er fann ikke lett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå