FB.934880505 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg vet at spesielt Threadripper har vært litt vanskelig med minne på høyere hastigheter.Er dette årsaken til at G.Skill sier at minnet er laget for AMD Ryzen og Threadripper, eller er dette bare et salgtriks? Jeg finner ikke dette minnet til salgs noe sted? Her er AMD minnet dems. Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Salgstriks eller ei.. G.Skills AMD-tilpassede serie finner du her: G.Skill Flare X Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 23. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2018 Salgstriks eller ei.. G.Skills AMD-tilpassede serie finner du her: G.Skill Flare X Det der er ikke det eneste minnet dem har laget for AMD. Lenke til kommentar
Extantitus Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Det stemmer. De fleste av G.Skills modeller kan brukes med AMD som mye annet. Selv om du burde skaffe deg noen med Samsung B-die.. som er foretrukket. Var innom Hynix-basert minne fra Corsair, som ikke var helt bra. Greide max 2933 c16 stabilt den gangen. Da ble det Trident Z DDR4-3600 C15 og manuelle innstillinger på timings. Funker bra. Du poengterte G.Skill spesielt laget for AMD. Det er kun Flare X og Fortis som er markedsført spesifikt for AMD, og selv om de nå har kommet med Trident Z RGB "X" med profil pakket og klar for AMD (som er hele poenget.. at de kan brukes "rett ut av boksen" uten å stille timings manuelt) så er ikke Trident Z utelukkende markedsført som AMD-minne. Få hva du vil ut av det. Sikkert kjekt med ferdig settings for AMD rett ut av boksen.. hvis det funker. Mer viktig er det vel at det er Samsung B-die. Selv om det skal ha blitt bedre etterhvert med andre brikker. Så ellers.. Betaler man mer for å få det enkelt kanskje? En annen ting er at man må lete med lykt og lupe på G.Skill's sider for å finne Trident Z "X". Flare X (og Fortis) er derimot rett i fleisen på deg. So long Endret 23. januar 2018 av Extantitus Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 23. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2018 Det stemmer. De fleste av G.Skills modeller kan brukes med AMD som mye annet. Selv om du burde skaffe deg noen med Samsung B-die.. som er foretrukket. Var innom Hynix-basert minne fra Corsair, som ikke var helt bra. Greide max 2933 c16 stabilt den gangen. Da ble det Trident Z DDR4-3600 C15 og manuelle innstillinger på timings. Funker bra. Du poengterte G.Skill spesielt laget for AMD. Det er kun Flare X og Fortis som er markedsført spesifikt for AMD, og selv om de nå har kommet med Trident Z RGB "X" med profil pakket og klar for AMD (som er hele poenget.. at de kan brukes "rett ut av boksen" uten å stille timings manuelt) så er ikke Trident Z utelukkende markedsført som AMD-minne. Få hva du vil ut av det. Sikkert kjekt med ferdig settings for AMD rett ut av boksen.. hvis det funker. Mer viktig er det vel at det er Samsung B-die. Selv om det skal ha blitt bedre etterhvert med andre brikker. Så ellers.. Betaler man mer for å få det enkelt kanskje? En annen ting er at man må lete med lykt og lupe på G.Skill's sider for å finne Trident Z "X". Flare X (og Fortis) er derimot rett i fleisen på deg. So long Trident Z for AMD: (ny link) "... announces a new lineup of Trident Z RGB DDR4 memory kits with enhanced compatibility on the latest AMD platforms. Specifically designed for AMD Ryzen™ and Ryzen™ Threadripper™ platforms, now there are vibrant options up to the popular DDR4-3200MHz CL14 or the massive 128GB (8x16GB) kits at up to 2933MHz." Takker for å funnet meg noen alternativer dog. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Jeg mente at så lenge man klokker minnet manuelt så betyr det ikke så mye hvilke brikker man tar? Samsung B-die chips skal være best for ryzen, men f.eks flare x og trident z er begge dette. Det at flare x er bedre for amd er vel bare at XMP profilene er bedre optimalisert for AMD? Så igjen, kjøper man samsung b-die og klokker manuelt så er det vel ett fett? Jeg spør nesten like mye som jeg sier - så tar gjerne tilbakemelding på påstanden min. Edit: Ser at Extantitus skriver det samme Endret 24. januar 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Kan det tenkes at flare-x er bedre binnet enn trident? En kompis av meg som har testet div b-die sett på x299 apex kortet sitt fant ut at alle flare-x klokker sinnsykt godt. 4k 16-17-16-34, med stramme andre og tredje timings (kjøp dual sett btw, ikke quad). Han anbefalte dem så videre til en annen kompis med 8700k/370apex å han kjører 4133 med veldig bra timings(som jeg ikke husker). Så 3 av 3 testede sett funker ekstremt godt! Vi snakker her mange 1000% HCI Sikkert binnet til å funke på den elendige imc'en til AMD Lenke til kommentar
FB.934880505 Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) Kan det tenkes at flare-x er bedre binnet enn trident? En kompis av meg som har testet div b-die sett på x299 apex kortet sitt fant ut at alle flare-x klokker sinnsykt godt. 4k 16-17-16-34, med stramme andre og tredje timings (kjøp dual sett btw, ikke quad). Han anbefalte dem så videre til en annen kompis med 8700k/370apex å han kjører 4133 med veldig bra timings(som jeg ikke husker). Så 3 av 3 testede sett funker ekstremt godt! Vi snakker her mange 1000% HCI Sikkert binnet til å funke på den elendige imc'en til AMD Jeg er ikke ute etter max overklokking av minnet, men jeg vil at det skal kunne kjøre den hastigheten som står på esken i det minste og det jeg har lest og sett av videoer viser at det ikke alltid er tilfellet med f.eks. 3200 Mhz brikker på Threadripper. Er det p.g.a. overklokking du mener jeg bør gå for dual og ikke quad på et hovedkort med støtte for 4 minnekanaler? OT: PC-en skal benyttes både til gaming og være litt filserver. En av grunnene til at jeg vil gå for AMD er at jeg ikke takler Intel sin idiotiske begrensning i antall PCIe lanes. Threadripper 1900x til 4490.- støtter 64 PCIe lanes. Intel i9-7900X til nærmere 10.000 støtter 44 PCIe lanes. Populære i7-8700K med kun 16 PCIe lanes er jo tragisk. I teorien begrenser den seg til et skjermkort med PCIe 16x, selv om det i praksis kan deles opp i f.eks. PCI Express 8+4+4. Så om du f.eks to andre raske enheter koblet til HK som M.2. vil dette funke. Men selv da får du en liten ytelsesbegrensning på GPU når den kjøres i 8x istedet for 16x. Ikke engang tenk på at du skal teste RAID 0 med to raske M.2, for selv om begge står i hver sin 4x slot deler dem samme 4x vei til CPU. På Threadripper (X399) kan du kjøre 2 x Asus Hyper i hver sin 16x slot med 4 x M.2 i hver og få over 20.000 Mb/s lese hastighet samtidig som GPU har 16x i sin slot. (16+16+16=48 PCIe lanes) Så det blir mer en prinsippsak at ikke Intel får penger av meg når de forsøker å tvinge folk til å kjøpe prosessorer til 10K for å koble til det de ønsker. Selvsagt et eksempel som ikke mange vil utnytte, men man kan altså greit kjøre 8 stk M.2 i raid samt 16x til GPU mens 8700K ikke engang klarer 2 x M.2 i raid når skjermkortet kjører på PCI-e 8x. Tragisk. Hadde jeg vært ute etter max gaming ytelse hadde jeg gått for noe annet. Endret 25. januar 2018 av FB.934880505 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Kan det tenkes at flare-x er bedre binnet enn trident? En kompis av meg som har testet div b-die sett på x299 apex kortet sitt fant ut at alle flare-x klokker sinnsykt godt. 4k 16-17-16-34, med stramme andre og tredje timings (kjøp dual sett btw, ikke quad). Han anbefalte dem så videre til en annen kompis med 8700k/370apex å han kjører 4133 med veldig bra timings(som jeg ikke husker). Så 3 av 3 testede sett funker ekstremt godt! Vi snakker her mange 1000% HCI Sikkert binnet til å funke på den elendige imc'en til AMD Jeg er ikke ute etter max overklokking av minnet, men jeg vil at det skal kunne kjøre den hastigheten som står på esken i det minste og det jeg har lest og sett av videoer viser at det ikke alltid er tilfellet med f.eks. 3200 Mhz brikker på Threadripper. Er det p.g.a. overklokking du mener jeg bør gå for dual og ikke quad på et hovedkort med støtte for 4 minnekanaler? Quad settet er dual rank, men om du kjøper to stk dual sett får du singel rank brikker, som overklokker bedre PS: x370 og x299 har lanes på chipsett du kan bruke så lenge det ikke er snakk om mutli gpu. TR1900x er rimelig treig i gaming sammenlignet mot intels alternativ om det er bruksområdet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå