bojangles Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Mate 10 Pro har allerede Oreo, noen som vet om det er bekreftede datoer for OTA update for Oreo på v30 og Note 8? Ønsker Oreo bl.a mtp LDAC men orker ikke vente feks et halvår før det kommer. Og pga at jeg ikke kan kjøre custom ROM denne gang så er jeg avhengig av når Oreo updates kommer. Noen som merker klare fordeler med bluetooth 5.0 over bt 4.2? Noen som har hands-on erfaring, v30 vs Note 8? Merker man forskjell på 4GB ram og 6 GB ram i daglig bruk, multi-tasking? Rangering: 1: Lg v30. Fokus på lyd og kamera. Mil std 810G. IP68. 2: Note 8. Stylus. 6.3" super amoled. samsung. 3: Huawei. Kirin 970. 4000mAh batteri. 4: S8 Pluss. 3500 mAh batteri, 6.2" amoled, pris. Endret 24. januar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Nå er jo dette 3 telefoner med ganske mye bloatware, så der vil nok mere ram være fordelsaktig. Men dem fleste klarer seg med 4. Har 6GB på min Oneplus 5 og bruker gjennomsnittlig 3.8GB, men den kjører jo stock android så blir helt andre boller. Bluetooth 5.0 har bedre rekkevidde, og den støtter avspilling til flere enheter samtidig. Så hvor viktig det er må du nesten vurdere selv. Endret 23. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 Pokker ta Vipps altså. Pga Vipps ikke kjører på roota devices så blir jeg å kjøre stock ROM og ikke root. Så da får jeg vel tåle litt bloatware. Om det er så mye bloat at det påvirker bruken så rooter jeg heller og fjerner dritten, før jeg un-rooter igjen. Android er jo god på å bruke den mengden RAM som er tilgjengelig, slik at mer er i hurtig minne. Noen som vet noe mer om Oreo på Note8/v30? Er det satt dato for Norge? Om Oreo snart er OTA på v30/Note8 så er kanskje ikke BT 5.0 veldig viktig, for LDAC trumper bt 5.0 siden jeg har sony nc klokker. Vurderte en stund 1+5T men er litt turn off at det ennå ikke er på plass en offisiell kanal for 1+ her til lands. De som selger 1+ har for høy markup imho, pluss at av erfaring med tidligere 1+ mobil så er det veldig pes å ha kjøpt telefonen utenlands den dagen en blir nødt til reklamere. Sliter med å ta en avgjørelse siden alle disse kandidatene har ting som både frister og imponerer. Lg er lydkongen, og kanskje også kamerakongen. Likevel så har de to andre også gode kameraer. Note 8 er, vel Note. Med stylus og kjempeskjerm. Er jo aldri feil. Og Huwei har 4000 mAh batteri og Kirin 970. Prismessig er disse såpass like nå at pris ikke blir avgjørende. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Iwill og multicom selger oneplus. Hidemyroot fungerer bra og sjuler root for vipps. Kan aktiveres/deaktiveres når du trenger root/vipps. Endret 24. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Iwill og multicom selger oneplus. Hidemyroot fungerer bra og sjuler root for vipps. Kan aktiveres/deaktiveres når du trenger root/vipps. Ja er klar over at det nå er flere norske som selger 1+, inkl komplett med som sagt markup er for høy til at jeg fristes. Har forsøkt forskjellige løsninger for å skjule root, og felles er at de ikke virker 100%. Plutselig så fungerer ikke Vipps pga root, så stresser man rundt for å finne ny løsning for å skjule root. Så enn så lenge så blir ikke telefonen kjørt i root. Eller om den blir det, så blir den un roota igjen for å slippe pes. Soo. v30, Note 8 eller Mate 10 pro? Endret 24. januar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 24. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Da har det sneket seg inn en fjerde kandidat. Helt plutselig så blir jeg minnet på Samsung Galaxy S8 Pluss, og at prisen på den er lavere enn på Mate 10 pro. Faktisk er S8 pluss nå 25% billigere enn Note 8. Hva skiller S8 pluss og Note 8 bortsett fra RAM? Husker det var bedre kamera på Note 8. Er resten kun stylus? Endret 24. januar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) Bittelitt bedre display på note. Ellers bare pennen og dual camera. Batteriet er mindre på Note men batteritiden skal vist være ganske lik. Regner med dem kjører mere arressiv dreping av apps på Note for å holde tritt. Selv er jeg møkkalei Samsung og deres touchwiz opplegg. Av erfaring så låser dem kameradrivere og slikt ned i systemet og, så om du legger inn feks Lineage OS så blir kamera like brukbart som en potet på bildetakning. Så man er tvungen til å bruke ROM basert på stock. Nå vet jeg ikke med de nye da, men var slikt på alle tidligere samsung opp til Note 4 iallefall som var min siste Samsung. Og etter å ha trykket en del timer på damas S8+ blir det ikke Samsung med den første heller. Takke seg til stock android. Endret 24. januar 2018 av Complexity Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 Fikk ikke noe konkret på dato for OTA update til Oreo for Note 8/s8+ så da endte det med at jeg bestilte Mate 10 pro. 2 ting jeg ikke er helt solgt på er mangelen på SD card og litt slakk skjermoppløsning. Håper den kommer før helga så jeg får testa den. Får vel bli flinkere med cloud storage og auto backup hjemme så går det vel. Blir jeg ikke fornøyd går den i retur også blir det v30 denne gangen. Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 27. januar 2018 Del Skrevet 27. januar 2018 Har hatt alle disse. Note 8 er den beste. Superfornøyd!! V30 er veldig bra men får ikke premium følelsen. Matec10 Pro har ikke minijack og får ikke helt god følelse. S8+ er bra, men formfaktor, kamera og skjerm gjør alt Note 8 er soleklar for meg. Mye bedre enn S8+. Det hadde jeg ikke trodd Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Da har man fått testet litt. Kan ikke annet enn å si meg fornøyd med Mate 10 pro. Første kina modell siden den aller første 1+1, og den ble det jo retur på til sist. Vet ikke helt hva jeg forventet men må si at selve kvalitets-følelsen når en holder telefonen, bruker knapper eller skjerm er overraskende bra. Ikke veldig mye bloat. Veldig responsiv og den aller raskeste fingerprint leseren jeg har brukt. Virker som batteriet holder en hel dag og en halv-ish. To dager om en er gjerrig på skjermtid siste dag. Amoled skjermen var en stor overraskelse. Her hadde jeg trodd det skulle ble en nedtur mtp oppløsning men nei. Full fart med quick charge, me like a lot. Siden vi har såpass kostbare 4G løsninger her til lands så er det egentlig litt kjipt at telefonen mangler SD slot. For all del, man greier seg helt fint uten. Men det ville vært veldig kjekt å lagre helt uten å tenke på cloud, wifi eller datakvote. Lyden ble jeg også positivt overrasket over. Sammen med Sony 1000mx2 låter det mye bedre nå når LDAC er implementert i Oreo. Mangel på 3.5 mm trodde jeg at jeg kom til irritere meg over. Men det følger jo med dongle. Og dongeln lar jeg bare være plugget inn i 3.5 mm kabelen. Så er den klar og kan puttes i lomme v/behov. Null stress for min del. Tror denne kommer til å være stock en stund fremover. Ser ut som det er litt tynt med ROM's til Mate 10 pro og det er heller ikke noe som jeg føler jeg må ha heller så det blir nok til å kjøre stock fremover. Sålenge telefonen er rask og responsive og det ikke er store mangler eller begrensninger som man må omgå så er det jo veldig greit å slippe å roote og slippe å bruke tid på a loade custom ROM. Blir spennende å se hvordan Huawei kommer til å følge opp Oreo's arvtagere fremover nå mtp project treble. Vil det bli raskere implementering av neste android til høsten eller vil Huawei være trege og forsøke å unngå overgangen til Android 9? Om det går kjapt med OTA til Android 9/p så kan en jo fortsette å kjøre stock ROM også i fremtiden om det ikke er need to have features i noen custom ROM. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) Arrrg. Var for kjapp med å trykke "legg i kurv" denne gangen. For nå kommer Lg med oppgradert v30+. Med blant annet 256 GB lagring og 6 GB ram. Fortsatt med fokus på kamera og lyd. Samsung slipper s9+ i neste måned. Med ennå bedre skjerm og med den nye SD 845. Og disse kjører Oreo. Og her jeg sitter med en sur Mate 10 pro som ikke engang støtter wireless charging Endret 26. februar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Trenger du det da? Usikker nå om dagen men i 2012 var wireless charging helt ubrukelig tregt og noe jeg ikke orket å bruke på min daværende Nexus 4 Var jo bare 50% effektivitet på trådløse ladere på den tiden iallefall. Mate har vel hurtiglader? Jeg plugger min onepluss i kansje en halvtime om dagen mens jeg dusjer eller noe og har strøm så det rekker. Savner absolutt ikke trådløs lading. 1 Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 27. februar 2018 Del Skrevet 27. februar 2018 Av de du nevner har jeg avskrevet V30/V30+ (skjermen får gjennomgå i alle reviews), Note 8 (for stor, trenger ikke penn), S8 pluss (møkk lei Samsung, og avskriver derfor også S9). I min vurdering har jeg lagt til Sony XZ2 (men den var ikke mye pen), og HTC U11+ (den er noe dyr, men får stort sett gode skussmål). Mate 10 er fortsatt på lista mi, men er svært skeptisk til EMUI-softwaren. Har litt forskjellige prioriteringer fra OP da, lyd og media er irrelevant for meg. Batteri, kamera og brukervennlighet/performance er top 3. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 (endret) Vel, jeg har V30+ og kan ikke si noe annet enn at skjermen er fantastisk. Når det gjelder lyd så er denne telefonen fantastisk. En del bedre enn Meizu Pro 5 som jeg kjøpte kun pga DAC Endret 21. mars 2018 av staljin Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 21. mars 2018 Del Skrevet 21. mars 2018 Endte opp med Mate 10 Pro. Sykt bra batteri, og veldig fornøyd med kamera. Software mye bedre enn fryktet, men hatt litt issues med aggressiv batteristyring. Alt i alt fornøyd! Litt antiklimaks er det med nye telefoner i dag, siden overgangen fra gammel telefon blir stadig mindre. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Endte opp med Mate 10 Pro. Sykt bra batteri, og veldig fornøyd med kamera. Software mye bedre enn fryktet, men hatt litt issues med aggressiv batteristyring. Alt i alt fornøyd! Litt antiklimaks er det med nye telefoner i dag, siden overgangen fra gammel telefon blir stadig mindre. Batteristyringen er fortsatt for aggressiv, selv nå etter siste oppdatering for en uke eller to siden. Feks så hender det spotify ikke våkner med alle rettigheter, pga batteristyringen. Spotify får ikke adgang til 4G og kun musikken man har lokalt er tilgjengelig eller det man evt. har lasta ned fra spotify. Enn så lenge så har jeg ikke funnet noen annen måte å løse dette på enn å reboote mobilen. Får litt samme følelsen som med gamle winXP, som ikke tålte å snurre 24/7 for da fikk den minnelekkasje. Om jeg ikke finner en permanent løsning på strømstyringen så tror jeg det eneste alternativet er å selge telefonen. For at strømstyringen skal gå så dypt at den ikke lar seg overstyre manuelt, det er ikke greit. Så får en ta en ny runde og se hvilke mobiler som evt. er tilgjengelig om bytte blir aktuelt. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2018 Trenger du det da? Usikker nå om dagen men i 2012 var wireless charging helt ubrukelig tregt og noe jeg ikke orket å bruke på min daværende Nexus 4 Var jo bare 50% effektivitet på trådløse ladere på den tiden iallefall. Mate har vel hurtiglader? Jeg plugger min onepluss i kansje en halvtime om dagen mens jeg dusjer eller noe og har strøm så det rekker. Savner absolutt ikke trådløs lading. Hurtigladingen er veldig effektiv, kanskje den raskeste jeg har sett. Så ja en klarer seg uten wireless charging. Men gamle vaner er vond å vende vet du. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Bruker du telefonen til videoopptak? Hvis svaret er Ja, da skal du ikke ha Huawei. De tar fine bilder, men video klarer de ikke helt å få til. Lenke til kommentar
NoviKaNa Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Blir gode videoer hos meg, men er stort sett av mine barn. Da syns man jo alle videoer er fine :-p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå