Harald Brombach (digi.no) Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Mosaic gjorde WWW tilgjengelig for massene. I dag ville den ha fylt 25 år Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Husker når bilder begynte å virke på nettleseren. Husker også at alle hadde "under construction" og <blink> på sidene.. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Husker den første websiden man leste var på en diskett som fulgte med bladet Amiga Format eller CU Amiga. Kjøpte slike blader en gang i måneden og det fulgte to eller tre disketter med programvare. Husker at jeg gikk fort lei den ene websiden og så ikke noe særlig bruksområdet for det. Dette var før Internett ble allemannseie. 2 Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 ..betalte mer enn gladelig for lisensen da Opera kom for salg. ..og jeg synes igrunn det er litt rart. At Microsoft fortsatt ikke har greid å lage en nettleser som er foretrukket foran andre. Jeg har ikke alltid holdt meg til Opera, men det har hele tiden vært nettlesere som har vært langt bedre enn Microsofts. Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Gikk kjapt over til Netscape Navigator ja. Den brukte jeg i flere år. Deretter ble det Firefox. Måtte bruke Trumpet Winsock i win 3.1 for TCP/IP var ikke innebygd Endret 23. januar 2018 av Junk Inbox Lenke til kommentar
ERDGX45R Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Brukte vel gopfer før mosaic.. men Trupet's winsock måtte man bruke til windows95 kom.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Brukte vel gopfer før mosaic.. men Trupet's winsock måtte man bruke til windows95 kom.. Gopher var protokollen som man brukte før http.... Lenke til kommentar
OddvarM Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Syntes å huske at den også var for OS/2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Good old days... Hvite sider, sorte fonter og ingen reklame. Lenke til kommentar
ElmerFudd Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Brukte vel gopfer før mosaic.. men Trupet's winsock måtte man bruke til windows95 kom.. Gopher var protokollen som man brukte før http.... Lynx (en tekst-mode leser) var ikke nevnt i artikkelen. Den første versjonen ble utgitt i 1992 og utvikles fortsatt. Fra doc/CHANGES2.3: 12-1-92 Added gopher binary file types --------- Lenke til kommentar
Arbie Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Brukte vel gopfer før mosaic.. men Trupet's winsock måtte man bruke til windows95 kom.. Det er vel ganske feil, for Windows 3.11 for Workgroups hadde full TCP/IP støtte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå