Gå til innhold

Smarthussystemet i økolandsbyen klikket: Nå bryter utbyggeren med leverandøren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som det er Filago AS og Aktivhus AS som er de største skurkene her? Hvis man følger pengene så er det vel enten de eller beboerne som hadde mest å vinne på den potensielle jammingaktiviteten som pågikk også (men sluttet rett før NKOM tok turen).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som det er Filago AS og Aktivhus AS som er de største skurkene her? Hvis man følger pengene så er det vel enten de eller beboerne som hadde mest å vinne på den potensielle jammingaktiviteten som pågikk også (men sluttet rett før NKOM tok turen).

Hadde jeg vært leverandør her ville jeg satt meg opp med måleuststyr døgnet rundt for å dokumentere jamming. Hvis jamming har funnet sted er dette ikke leverandøren sin feil.

Hvor smart det er å installere smarthus som har funskjoner beboerne ikke vil ha, eller å levere hus som har andre funksjoner enn det beboerne kjøpte seg inn (f.eks ikke vannbåren varme) er jo en helt annen diskusjon. Som det kommer fram i den andre artikkelen er det mye missnøye her. Sannsynligheten for jamming ser jeg på som stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ifølge en jeg kjenner, som har vært litt involvert, har hele denne "byen" vært noe tilnærmet kaos fra dag 1.

Merkelige huseiere (beboere) med sære interesser og høy tillit til naiv ønsketenkning. Leverandører som nærmest ukritisk sier ja til det meste og er sterke på fantasier. Slikt gir relativ stor avstand mellom forventinger og realiteter. Bråk både huseiere imellom og forsurning mellom eiere og prosjektledelse. De som vil noe lever i drømmer og de som ikke vil det samme bedriver sabotasje.

Det er ikke veldig underlig at merkverdigheter fortsetter. Sikkert noen som motarbeider noe igjen.

Lenke til kommentar

"En guttunge står der, med skrujern i hånda, å mekker far gamle kurer.

Bak igjenskudde deksler, står røra som jeksler, å venter på tannlege per.

Men ledningen står i, å lillebror får i, seg lysverkets blå karamell.

Men far står å mumler, å hovmodig humrer, jeg sa fra men du hørt ikke lell! Hva var det jeg sa?....... Hva var der jeg sa?...."

-Øystein Sunde-

Dette er reklamasjonskostnadene er profesjonell aktør må styre unna, som smarthusentusiaster som mekker på hobbybasis ikke trenger tenke så hardt på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...