Gå til innhold

Intel med ny advarsel mot egne sikkerhets­oppdateringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg enig med Woodhouse; Jeg kan leve med et midlertidig fix som i det minste demmer opp for Variant 1 og Spectre. -Så lenge maskina fungerer. Bank i bordet.

Kan ikke regne med at det kommer en velfungerende fix på første forsøk. Det er jo tross alt nytt terreng, for de som skal utvikle noe som stopper svakhetene. Må i mellomtida bare krysse fingrene for at en kommende ‘solid’ ptach ikke får maskina til å sægge som ei høygravid ku. Det ville jo være trist når man ikke har råd til en ny pc.

Lenke til kommentar

Kan hvertfall bekrefte tregere ytelse med fixene.
Formaterte Windows 10 nettbrettet med Atom prosessor og installerte alle drivere og oppdateringer og kjørte så en bench.

For å disable fixene, lagde jeg en FeatureSettingsOverride (+mask) regel i registeret samt aktiverte SpeculationControl modulen i Powershell for å verifisere at fixene ble deaktivert.

Det gav 9.2% bedre ytelse på CPUen i samme bench :)
9.2% på en Atom (Broadwell), som er en ganske treg CPU, er ikke så mye men all forbedring hjelper. Men likevel ikke noen krise, slik noen trodde det ville bli på trege CPU-er.

På desktop CPU-er derimot, er det ingenting å bry seg om ytelsesmessig. Tror ikke det kan merkes overhodet. Gjorde hvertfall ikke det på min 8700K i spill eller rendring, men gadd heller ikke å måle da :p

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QVZmonLc

"Linux-kjerne-utvikler"

Dobbelt bindestrekfeil i ett ord, i tillegg til stor bokstav!

1 - Vi deler ALDRI ord på norsk, ikke med mellomrom, ikke med bindestrek. Vi bruker kun bindestrek ved linjeskift og oppramsing.

2 - Stor bokstav brukes etter punktum (inkl ny setning) og egennavn. Når "Linux" settes sammen med andre ord forsvinner egennavnet, ergo ingen stor forbokstav.

Tilsvarende gjelder for androidtelefon, windowsmaskin osv.

Altså: "linuxkjerneutvikler", som vi lærte på barneskolen.

Der lærte vi også å skrive godt norsk, eksempelvis: "utvikler av linuxkjerner", istedenfor å forsøke skrive norsk på engelsk slik journalisten gjør her. Jeg trodde journalisters utdanning inkluderte mer norsk og språk, men nå forvirrer media befolkningen mer en de rettleder.

Rart hvordan folk hyler om norsk identitet og kultur, maser om at innvandrere må integrere seg osv, også klarer enkelte etter 12 års gratis skolegang ikke engang skrive sitt eget morsmål. (Sistnevnte var en generell betraktning, ikke myntet på journalisten spesielt).

Lenke til kommentar

Kan hvertfall bekrefte tregere ytelse med fixene.

Formaterte Windows 10 nettbrettet med Atom prosessor og installerte alle drivere og oppdateringer og kjørte så en bench.

For å disable fixene, lagde jeg en FeatureSettingsOverride (+mask) regel i registeret samt aktiverte SpeculationControl modulen i Powershell for å verifisere at fixene ble deaktivert.

Det gav 9.2% bedre ytelse på CPUen i samme bench :)

9.2% på en Atom (Broadwell), som er en ganske treg CPU, er ikke så mye men all forbedring hjelper. Men likevel ikke noen krise, slik noen trodde det ville bli på trege CPU-er.

På desktop CPU-er derimot, er det ingenting å bry seg om ytelsesmessig. Tror ikke det kan merkes overhodet. Gjorde hvertfall ikke det på min 8700K i spill eller rendring, men gadd heller ikke å måle da :p

Kan godt forstå du merka en klar forskjell på en Atom-enhet, ifht. En speedy I7.

Min I5 (Kaby Lake) henger også godt med i svingene. Når jeg testa var det så liten variasjon i testene, at man kunne koke det ned til en storm i et vannglass.

Nå hjelper det sikkert at jeg aldri har mange operasjoner kjørende samtidig. -A clean computer is a virtue...

Når jeg derimot squinter til mine kunders computere, kan jeg bare uttrykke meg hedensk og kjetteriskt. De computerne er så sausa ned med Malware, Bloatware, og søppel som to-tre dårlige ‘antivirus’-program, ymse ikke-fungerende driver installasjonsprogrammer, system-utilities osv. -Det er for dem komplett irrelevant. De aner ikke hva ytelsesevne er, om det ramla en sekk med floppy-disker i hodet på dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2134dfa

"Linux-kjerne-utvikler"

Dobbelt bindestrekfeil i ett ord, i tillegg til stor bokstav!

1 - Vi deler ALDRI ord på norsk, ikke med mellomrom, ikke med bindestrek. Vi bruker kun bindestrek ved linjeskift og oppramsing.

2 - Stor bokstav brukes etter punktum (inkl ny setning) og egennavn. Når "Linux" settes sammen med andre ord forsvinner egennavnet, ergo ingen stor forbokstav.

Tilsvarende gjelder for androidtelefon, windowsmaskin osv.

Altså: "linuxkjerneutvikler", som vi lærte på barneskolen.

Der lærte vi også å skrive godt norsk, eksempelvis: "utvikler av linuxkjerner", istedenfor å forsøke skrive norsk på engelsk slik journalisten gjør her. Jeg trodde journalisters utdanning inkluderte mer norsk og språk, men nå forvirrer media befolkningen mer en de rettleder.

Rart hvordan folk hyler om norsk identitet og kultur, maser om at innvandrere må integrere seg osv, også klarer enkelte etter 12 års gratis skolegang ikke engang skrive sitt eget morsmål. (Sistnevnte var en generell betraktning, ikke myntet på journalisten spesielt).

Du har en skrivefeil: "..om at innvandrere må integrere seg osv, også klarer enkelte.. "

Det heter "og så klarer enkelte"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...