Kjonnis99 Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Hei! Jeg har en audi a3 1.6 2000 mod. AKL motor Den siste måneden har den vært treg å starte, og på tomgang er turtallet ujevnt, og noen ganger kan den dø. Jeg kan vri om tenningen og den står å hakker, som om den prøver å starte motoren flere sekunder, før jeg gir opp og må prøve på nytt. Prøver innimellom å gi gass, noen ganger hjelper det, mens andre ganger virker det ikke som om det er respons på gasspedalen i de hele tatt. Om den har stått stille og ikke blitt startet i en eller to dager starter den helt fint, og virker helt grei, men om jeg starter den (kjører og bruker den mye) blir den tregere og tregere å starte for hver gang den startes. Når jeg har den i første gir og skal til å kjøre faller turtallet før det tar seg opp, og når den først er i gang går den helt fint og virker ikke som det er noen problemer. Innimellom lukter det vondt av eksosen som kommer ut, litt som råtne egg. Obs! på at så fort bilen er i gang og kjører virker den helt fin, og går som alltid. (ved unntak av stans og start i første gir, da turtallet synker i det jeg gasser) Så langt har vi allerede byttet bensinfilter, tennplugger og luftfilter (noe som ikke ga særlig bedring). Det er heller ikke bensinpumpa, da vi har sjekket at denne pumper som den skal. Vi har ladet batteriet, men det ga ingen resultater. Tanken på at det kan være luftmassemåler har slått meg. Festet mellom LMM hvor den går inn i motoren var litt defekt da jeg kjøpte bilen, og det var teipet over og virket solid. Vi tok det av forrige uke, og lappet over på nytt med gummirør og ny teip. Det har ikke virket som om det har noen endring. Har også tanken på at det kan være batteriet allikevel eller om det kan være lambda-sonder. Takk for svar! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Inne i LMM sitter det en føler, renset den? (var problem i min Audi) Lenke til kommentar
Kjonnis99 Skrevet 23. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2018 Inne i LMM sitter det en føler, renset den? (var problem i min Audi) Har ikke prøvd det, men kan gjøre det hvordan gjøres det? Eller så finner jeg det sikkert på youtube eller annet forum Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Det sitter strenger inne i føleren som kan ha fått skitt på seg. Få av skitten med et middel som ikke legger igjen fett eller andre ting da disse strengene må være rene for å gi rett verdier til motorstyringen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå