Odd R. Valmot Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Norske Nordic Semiconductor lanserer mobilbrikke med ekstremt lavt strømforbruk.– Det mest komplekse vi noengang har konstruert (Ekstra) Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 En liten PC som kommuniserer med omverden, og utelukkende bruker batteri, dersom jeg har forstått artikkelen rett. Kom til å tenke på den første PC-en jeg kjøpte i 1984, som het Jupiter Ace og hadde sitt eget språk innebygd, som het Forth. Her kunne jeg som bruker lage mine egne kretser rundt denne PC-en og i mitt tilfelle laget jeg et opplegg med 16 innganger og 4 utganger hvor jeg styrte 230 V utstyr. Dette gikk fint så lenge det var snakk om lamper og kun ohm´sk last. Problemet dukket opp da jeg skulle styre kontaktorer og elektromotorer, da den elektromagnetiske støyen slo ut elektronikken i PC-en. Det sto ingen ting om denne problematikken i artikkelen, så jeg lurer på hvordan det er med IoT-kretser og elektromagnetisk støy? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Støy er en faktor man må ta høyde for uansett hva man designer av elektroniske kretser. Det er ikke nødvendig å nevne i artikkelen fordi det er en selvfølge alle som skal jobbe med å designe inn denne kretsen, på linje med at man må tenke på maks spenning, strømtrekk, temperaturområde, ESD-beskyttelse og så videre Lenke til kommentar
paaland Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Skal du styre noe på 240V anlegge så har du alt tilgang til strøm og da er ikke denne løsningen så spennende. Men for sensordata fra steder uten tilgang til 240V er denne midt i blinken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå