5FFP1X9W Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg vurderer kjøp av en HTC U Ultra hos tysk butikk (kjøpstedet har både nettbutikk og fysisk butikk). Jeg vil tro følgende er tilfelle, men må spørre: Etter å ha satt i mitt norske SIM-kort fra norsk mobilleverandør, vil jeg få valg om å få norsk språkdrakt og menyer? (evt at dette skjer automatisk etter SIM-kortets språkkode). Mobilen skal ikke være en "Asia-telefon" men derimot en europeisk variant, ettersom selgers oppgitte spesifikasjoner forteller at den har bånd 20 (800 Mhz) på LTE/4G. Jeg antar også at "europeisk/Bånd 20" tilsier at mobilen skal være av samme distribusjon i salgskanalene med dem som selges i Norge (bortsett fra evt spesialtilpasninger Telenor tidvis gjør?). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Språket på telefonen har ikke med SIM-kortet ditt å gjøre, men hvilke språk som er støttet i den versjonen av OSet som er installert på den. Dersom den fra Tyskland har samme EAN-kode som den som selges i Norge, skal de være helt like. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 Jeg hadde utenlandsk mobil en gang. I en mail jeg fikk fra selger sto det at jeg kunne laste ned en app for å få alt på norsk. Tror det var denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.c_lis.ccl.morelocale Lenke til kommentar
5FFP1X9W Skrevet 23. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2018 Takk for svar. Jeg bemerket dette med SimKort fordi jeg antok telefonens språkvalg ble influert av mobiloperatørens landsopprinnelse (dog begrenset til mobiltelefonens egen software/liste over språk). Men før jeg rakk å spore og sammenligne EAN-koder, forsvant knalltilbudet etter kun 15-20 timer og prisen økte med nesten 40% hos de forhandlerne som hadde tilbudet. Da dropper jeg kjøp i denne omgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå