Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor lang tid fra underskrevet kontrakt til overtagelse av bolig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel noe man avtaler som en del av budet. Sist jeg kjøpte ble det lit megling mellom meg og selger på endelig dato når jeg sto med høyeste bud. Jeg ønsket noe, mens selger ønsket tidligere. Megler gjorde jobben sin og vi ble til sist enig om en dato.

Her har vi blitt enige om snarest mulig (privat salg uten megler, selger har flyttet ut før bolig ble satt til salgs og kjøper ønsker å flytte inn snarest), men det er nå omtrent 1 mnd siden kontrakten ble underskrevet og papirer ble sendt til tinglysing osv, ikkje hørt noe meir etterpå (advokaten som var tilstede ved kontaktskriving mente det trolig ville skje i forrige uke, men det skjedde altså ikkje). Og siden eg er utålmodig, så lurer eg på hvor lang tid det normalt sett tar fra kontraktsinngåelse til man får overta, når begge parter ønsker snarest mulig overtagelse.

Lenke til kommentar

 

Dette er vel noe man avtaler som en del av budet. Sist jeg kjøpte ble det lit megling mellom meg og selger på endelig dato når jeg sto med høyeste bud. Jeg ønsket noe, mens selger ønsket tidligere. Megler gjorde jobben sin og vi ble til sist enig om en dato.

Her har vi blitt enige om snarest mulig (privat salg uten megler, selger har flyttet ut før bolig ble satt til salgs og kjøper ønsker å flytte inn snarest), men det er nå omtrent 1 mnd siden kontrakten ble underskrevet og papirer ble sendt til tinglysing osv, ikkje hørt noe meir etterpå (advokaten som var tilstede ved kontaktskriving mente det trolig ville skje i forrige uke, men det skjedde altså ikkje). Og siden eg er utålmodig, så lurer eg på hvor lang tid det normalt sett tar fra kontraktsinngåelse til man får overta, når begge parter ønsker snarest mulig overtagelse.

 

 

Kontakt megleren, rart at det ikke ble satt noe dato.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er vel noe man avtaler som en del av budet. Sist jeg kjøpte ble det lit megling mellom meg og selger på endelig dato når jeg sto med høyeste bud. Jeg ønsket noe, mens selger ønsket tidligere. Megler gjorde jobben sin og vi ble til sist enig om en dato.

 

Her har vi blitt enige om snarest mulig (privat salg uten megler, selger har flyttet ut før bolig ble satt til salgs og kjøper ønsker å flytte inn snarest), men det er nå omtrent 1 mnd siden kontrakten ble underskrevet og papirer ble sendt til tinglysing osv, ikkje hørt noe meir etterpå (advokaten som var tilstede ved kontaktskriving mente det trolig ville skje i forrige uke, men det skjedde altså ikkje). Og siden eg er utålmodig, så lurer eg på hvor lang tid det normalt sett tar fra kontraktsinngåelse til man får overta, når begge parter ønsker snarest mulig overtagelse.

 

Kontakt megleren, rart at det ikke ble satt noe dato.

Det er ingen megler involvert. Og tinglysing etc ble sendt inn like før nyttår, og det måtte komme tilbake før selger/selgers advokat kontakter meg ang. dato for overtagelse. Og eg lurer på hvor lang tid det normalt sett tar å få ordnet med tinglysing, pantedokument, osv.

Lenke til kommentar

Tinglysning tror jeg pleier å gå relativt kjapt. Mener megler sa vanligvis ei ukes tid til meg når jeg holdt på med dette i sommer (noe jeg husker stemte ganske bra).

 

Det er det eg har lest på nettet også, at tinglysing tar rundt 1 uke. Men det er vel andre papirer også, som pant osv, så hvor lang tid tar det? Skrev under kontrakt i romjula, papirene ble sendt dagen etter, og eg er såååå utålmodig, spesielt siden eg ikkje veit når eg kan si opp kontrakten på boligen eg leier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...