Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

By på bolig etter privat visning - før fellesvisning

Anbefalte innlegg

Hei

Skal på en privat visning på en bolig. Det er ikke enda annonsert fellesvisning.

Dersom vi liker boligen og legger inn et bud. Hvordan er det med den regelen om at bud skal ha minimum frist klokken 12 dagen etter siste annonserte visning? Når det ikke er noen annonsert visning på tidspunktet man gir budet?

Kan man ikke gi bud da? (Via meglerens budportal)

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ga bud direkte til selger (via sms?) Hvordan formulerte du deg?

Det stemmer.

Fylte ut et budskjema med legitimasjon som jeg sendte som bilde på SMS/MMS. Budskjema jeg benyttet lå i prospektet - tok bare bilde av det med telefonen.

Rett etter jeg sendte bilde sendte jeg en SMS der det sto "Bud for bolig i *adresse*. Akseptfrist kl 20.00 i dag. Mvh Navn"

Fikk deretter aksept fra selger på SMS.

Det er nok lurt å informere megler om at du ønsker å gjøre dette, det fleste vil nok ikke selge utenfor megler - men det var selve budet som må gå utenom megler - dog med instrukser fra megler fra sidelinja. 

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på reglene egentlig, men når jeg solgte hus i vår så hadde jeg også privat visning hvor det kom inn bud, men mener ganske bestemt at det måtte gå gjennom megler og fristen er jeg ganske sikker på blei satt til kl.12 dagen etterpå.

Skjønner at selger eventuelt skal kunne stå fritt til å selge til hvem han vil, men jeg hadde blitt ganske irritert hvis jeg hadde brukt masse tid med megler og bank for å forbered seg til visning, også blir hele greia avlyst før man får gått på visning en gang.

Budet var forøvrig på takst, men valgte heldigvis å avslå da det til slutt gikk ganske mye over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...