Redaksjonen. Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Europas mest solgte gjør det ikke spesielt bra tross lang rekkevidde.Renaults elbilsjef er skuffet over salget i Norge Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Kjære Renault. Der3 hadde en god begynnelse, med Fluence. Så køddet dere det hele bort, med å ikke gi den større batteri og tilhengerfeste, men kon med den lille rare tassen Zoe, i et marked som har nok av små, rare biler nå. Her ble det Hyundai Ioniq, da den se4 mer normal ut, og hadde lengre rekkevidde ,samt ccs lading, og ikke den tilitersbøtta til lader. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Den er fransk. Kjør debatt! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Koster 50k for mye.. Lenke til kommentar
Populært innlegg OlaML Skrevet 22. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Hey Carlos, I'm sure you read the TU comments all the time, hope everything is fine in the office. A large portion of Norwegian car buyers could have told you this one year ago. You abandoned the 43 kW AC infrastructure and you failed to add DC charging to the Zoe. Compensate the first Zoe buyers with some free maintenance or something, add CCS charging to the new ones, then you'll sell some cars. And if you make EVs out of a Mégane, Grand Scenic or SUV body, you will swim in money. À bientôt! Endret 22. januar 2018 av Ola Leier 10 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Dere MÅ få hurtiglading på den. Så enkelt er det. 9 Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Bilen er for liten rett og slett. Fint med rekkevidde, men når man uansett ikke kan ta den på langtur pga. plassmangel til folk og bagasje... 8 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Jeg prøvekjørte den nyeste modellen da Renault hadde kampanje på den i høst en gang, ettersom rekkevidden nå passet mitt bruk. Resultatet var dårlig plass, interiør som var kjipere enn min 2004 Corolla og en selger som ikke hadde bilen klar til avtalt tid og ikke kunne/var interessert i å svare på spørsmålene jeg hadde. Endret 22. januar 2018 av Sexylubb1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg kajable Skrevet 22. januar 2018 Populært innlegg Del Skrevet 22. januar 2018 Det hjelper kanskje å være litt interessert i hva kundene trenger og spørre seg hvorfor det er slik at den selger dårligere enn forventet. Jeg har kjørt Zoe i 2 år nå (240) og kan gi følgende tilbakemelding, i tilfelle noen hos Renault skulle lese dette og i tillegg være interessert: 1. Det er ikke tilhengerfeste på den. Kan ikke ta med sykler, eller ta de få årlige turene på fyllinga når jeg har raket sammen bladet og kvist om høsten. Og så måtte jeg allikevel kjøpe en Volvo stasjonsvogn i tillegg.. 2. Kan ikke sette på takststiv. Får ikke med deg ski om vinteren og kajakk om sommeren.. f.eks 3. Større forskjell på vinter og sommer rekkevidde enn andre elbiler. 7-8 minus = 7- 8 mil. 4. Varmeapperatet virker ikke når en lader av en eller annen merkelig grunn. Fortalt dette til forhandleren 2-3 ganger og de forteller at en må jukse det til med å låse bilen mens en sitter i etter at man.. osv . osv.. Litt kjedelig når en sitter i bilen i 7-8 minus og skal imponere dama med elbil og heller må pakke henne inn i dyne for at hun ikke skal fryse ihjel.. (Til tross for at det hadde tatt programmereren 30 min å omprogramme, er nok ikke dette en prioritert feil siden det ikke er så kaldt i Paris, der er det alltid en cafe i umiddelbar nærhet.) Så i en slik situasjon kan man prøve å stå det helt ut og sette på Edith Piaf - "Non, Je ne regrette rien" på bilsteroen, nok uten å virke helt troverdig. PS: Man må bare ikke åpne døren, for da slår bilstereo seg av, av seg selv. 5. På Zoe har man valgt en ladeløsning som i liten grad er kompatibelt med strømnettet i Norge. Hos alle andre merker er dette ikke noe problem. På Zoe derimot oppdager man at man har kjøpt fransk, og må kjøpe seg en egen trafo på 20 kg hvis en skal lade på hytta. (Det har selvfølgelig aldri falt Renault inn at de kan lage en fix for kundene i Norge for å lette på problemet. Ville ikke ikke blitt store merkostnaden fra fabrikk, men hvorfor skulle de det egentlig. Marcon ville forøvrig at fransk skulle bli det nye verdenspråket leste jeg nylig. Se til Paris dere!) Det positive er at den er kvikk og rask, men det er jo også alle andre elbiler enda mer enn denne. Erfaringene er kort fortalt at det garantert blir elbil neste gang, men ikke fra Frankrike. 20 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 At den ikke kan lades hjemme i vanlig stikkontakt er et stort minus. Overhørte forleden en mann med ei fortvilet datter på tlf. som hadde kjøpt seg en Zoe, og nå stod der uten å få ladet hjemme. Strøm er strøm for folk flest. De færreste vet forskjellen på TN og IT. "Bøtte" eller svinedyr kladd retter ikke opp inntrykket. Mangel på hurtiglading er en showstopper for meg. Å legge det til er i prinsippet ganske enkelt. Det er "bare" å trekke et par ledninger fra batteriet opp til en kontakt. Pluss litt elektronikk for overvåkning etc. Det er i hvert fall langt enklere enn å putte en kraftig lader i bilen. Det har de derimot klart. Men selvfølgelig måtte de lage noe ukurant fiksfakseri med dårlig virkningsgrad og støy som resultat. Syns ellers bilen er ganske kul, om enn kjip i materialvalgene. Kunne gjerne hatt en for småkjøring. Men tar mye heller den nye Leaf-en. 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Finnes det andre EL-biler enn Leaf og Tesla? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Zoe er en liten konebil som passer fint for trange gater i Spania og Italia. Ikke for norske forhold, der vi gjerne vil ha stor SUV eller stasjonsvogn med mye plass og gjerne stor motor og AWD. Der er det dessverre bare Model X til 1-1.5 mill som er god nok. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Finnes det andre EL-biler enn Leaf og Tesla? Buddy eller Reva? 1 Lenke til kommentar
Stig Rugset Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 I tillegg til de nevnte svakheter med selve bilen, er selvfølgelig Renault sitt største problem i Norge at de er en svak merkevare. Det gir også dårlig salg av elbiler. 7 Lenke til kommentar
Dovreekspressen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Finnes det andre EL-biler enn Leaf og Tesla? Det skal visst være solgt noen BMW i3 her... 1 Lenke til kommentar
skulibutten Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Har eid Zoe i et drøyt år. Likte den snåle lille bilen og ville gi fransk en sjanse for første gang. Rakk å eie den gjennom 2 vintersesonger. Det ble et kort og problematisk eierskap. Første de måtte gjøre var ut med motor og bytte ladeelektronikk før jeg fikk den overlevert ny. Jeg burde kanskje tatt hintet da. Inn og ut av verksted gjennom 2 vintere for å fikse varmeapparat som streiket støtt og stadig. Programmere bilen for vinter/sommerhjul på verksted med en ekstra kostnad hver sesong. Hva for tull er det i et vinterland? Spesiell lading som passer dårlig her til lands er heller ingen fordel da en må ha en skilletrafo med seg for å lade utenom hjemme. Denne bilen passer best for Paris gater. Forhandler kuttet ut Renault hos meg så jeg måtte bytte forhandler i tillegg. Så gikk den andre forhandleren konkurs. Masse småtull ellers var det også. Ikke mer fransk på meg. Byttet til en brukt i3. Siden har alt vært null stress. Endret 22. januar 2018 av skulibutten 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Programmere vinterhjul? Lenke til kommentar
skulibutten Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Programmere vinterhjul? Får feilmelding hver gang en legger om pga TPMS. Bil må inn for omprogrammering hver sesong om en ikke setter inn universale sensorer i hjulene. 4 Lenke til kommentar
kajable Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Programmere vinterhjul? En føler i ventil som skal si ifra om trykket blir for lavt, som det har vært endel problemer med. Justere/ programmere denne. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Den er rimelig stygg. Zoe var faktisk grunnen til at jeg kjøpte Leaf. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå