Gå til innhold

Renaults elbilsjef er skuffet over salget i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjære Renault. Der3 hadde en god begynnelse, med Fluence. Så køddet dere det hele bort, med å ikke gi den større batteri og tilhengerfeste, men kon med den lille rare tassen Zoe, i et marked som har nok av små, rare biler nå.

Her ble det Hyundai Ioniq, da den se4 mer normal ut, og hadde lengre rekkevidde ,samt ccs lading, og ikke den tilitersbøtta til lader.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg prøvekjørte den nyeste modellen da Renault hadde kampanje på den i høst en gang, ettersom rekkevidden nå passet mitt bruk. Resultatet var dårlig plass, interiør som var kjipere enn min 2004 Corolla og en selger som ikke hadde bilen klar til avtalt tid og ikke kunne/var interessert i å svare på spørsmålene jeg hadde.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At den ikke kan lades hjemme i vanlig stikkontakt er et stort minus. Overhørte forleden en mann med ei fortvilet datter på tlf. som hadde kjøpt seg en Zoe, og nå stod der uten å få ladet hjemme. Strøm er strøm for folk flest. De færreste vet forskjellen på TN og IT. "Bøtte" eller svinedyr kladd retter ikke opp inntrykket.

Mangel på hurtiglading er en showstopper for meg. Å legge det til er i prinsippet ganske enkelt. Det er "bare" å trekke et par ledninger fra batteriet opp til en kontakt. Pluss litt elektronikk for overvåkning etc. Det er i hvert fall langt enklere enn å putte en kraftig lader i bilen. Det har de derimot klart. Men selvfølgelig måtte de lage noe ukurant fiksfakseri med dårlig virkningsgrad og støy som resultat.

Syns ellers bilen er ganske kul, om enn kjip i materialvalgene. Kunne gjerne hatt en for småkjøring. Men tar mye heller den nye Leaf-en.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har eid Zoe i et drøyt år. Likte den snåle lille bilen og ville gi fransk en sjanse for første gang. Rakk å eie den gjennom 2 vintersesonger. Det ble et kort og problematisk eierskap. Første de måtte gjøre var ut med motor og bytte ladeelektronikk før jeg fikk den overlevert ny. Jeg burde kanskje tatt hintet da. Inn og ut av verksted gjennom 2 vintere for å fikse varmeapparat som streiket støtt og stadig. Programmere bilen for vinter/sommerhjul på verksted med en ekstra kostnad hver sesong. Hva for tull er det i et vinterland? Spesiell lading som passer dårlig her til lands er heller ingen fordel da en må ha en skilletrafo med seg for å lade utenom hjemme. Denne bilen passer best for Paris gater. Forhandler kuttet ut Renault hos meg så jeg måtte bytte forhandler i tillegg. Så gikk den andre forhandleren konkurs. Masse småtull ellers var det også. Ikke mer fransk på meg. Byttet til en brukt i3. Siden har alt vært null stress.

Endret av skulibutten
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...