Gå til innhold

Bytte amilio d 8830 med noko som har radeon 9600!

Dirty2

Anbefalte innlegg

Eg har ei Amilio 8830 og skal bytte den i noko som har radeon 9600, og er stille.(Centrino)

Er det nokon som har forslag?

ka ville dere valgt av

Fujitsu Siemens Amilo D1840 9600

HP Pavilion zt3017 9200

Endret av Dirty2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke gi deg noen anbefalning om hvilken maskin du skal ta. Men min erfaring med bærbare som har disse Radeon kortene, er at de bråker en del mer enn vanlige Centrino. Dette da skjermkortet krever en del kjøling.

Slik er det hvertfall med ATI Radeon 9000. Tror ikke 9600 kortet bråker noe mindre hvertfall.

Den 8830 du har nå går jeg ut fra at du hører ganske bra da, så du får sannsynligvis noe som bråker en del mindre uansett, hehe...

Lenke til kommentar

Ja den bråker, men det er ikkje skjermkortet , det er prosessoren som bråker.

Ok eg trenger å vite det, eg bytta inn maskina fordi den bråkte allt for masse, kordan er støynivået på amilio d 1840

Endret av Dirty2
Lenke til kommentar
Eg snakker om ei bærbar maskin, ikkje ei lita barebone

En barebone er en bærbar maskin det da. Men da kan du velge de komponentene du skal ha i selv. I utgangspunktet settes en barebone maskin sammen av deg selv, men har ikke vært borti en forretning som ikke gjør det for deg om du vil ennå...

Og når maskinen er satt sammen er det akkurat som en vanlig bærbar pc...

Lenke til kommentar

Hei, har og bruker Amilo D 1840 selv, og kan ikke annet enn å anbefale den på det varmeste! Maskinen har et fullstendig akseptabelt støynivå, faktisk hender det ofte jeg lar den stå på over natta på soverommet, utrolig behagelig viftelyd med lav frekvens, med mindre du jobber mye på biblioteker og andre fullstendig stille plasser kan jeg ikke skjønne at noen bør få noen problemer med denne maskinen. Radeon 9600 skjermkortet fungerer helt utrolig bra, drar alt av dagens spill med stil. Maskinen er slank og fin, skjermen er noe av det beste jeg har sett, hele maskinen gir totalt et veldig godt inntrykk både utseendemessig og ytelsesmessig. Har absolutt ingenting å innvende mot denne maskinen, er faktisk det beste kjøpet jeg kan komme på å ha kjøpt noen gang :thumbs:

Ble mye reklamering og skryt her, men hva kan man egentlig gjøre når man bare er overlykkelig over en maskin... :)

PS: Jeg vet ikke hvor mye 8830 bråker, så dermed har jeg ikke peiling på hvordan 1840 blir i forhold. Men vifta er i alle fall ikke noe problem for meg, det går vel også an å bestille den fra komplett, prøve den ut og heller heve kjøpet da hvis den er for ille (noe jeg i så fall ikke kan forstå...), tror dette skal være mulig.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...