roger'n Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Jeg har en MSI Mega PC som støyer mye. Jeg gikk ut fra at det var psu som laget meste av bråket, og gikk til innkjøp av en Papast vifte og bytte vifte da jeg ikke kunne finne psu som passet til denne. Obs...! Det er ikke psu som støyer på denne, men det sitter en liten vifte på northbridge og en vifte som sitter i cpu kjøleren som støyer. - viften som sitter i cpu kjøleren er en vifte med dimensjon 60X60X13, og den gikk det greit å bytte. Bortsett fra at jeg måtte kjøpe en vifte med dimensjon 60X60X10 da jeg ikke fant rette. Denne fikk jeg til å passe greit med å lime på noen pappbiter i hjørnene med dobbelsidig tape. Det skal være 11 dB stillere enn den som sto i - viften som sitter på northbridge hadde jeg ikke nå, så det får være til en annen gang. Det er også en hel del skruing for å få den ut, og det er trangt å jobbe. Viften er iallefall i dimensjon 35X35X10. Beklagligvis så bråker også viften på mitt GeForce FX 5600 gpu også ganske mye, så det blir nok å bytte den også. Som sagt så var vifta i psu ganske stille, så det er ikke noen vits i å lete etter ny. Det er også activ PFC i denne, som gjorde det nesten til en katastrofe å forsøke å bytte vifta. Papst vifta trengte 75 mA for å slå inn og psu gav den ikke nok til å slå inn, da denne er laget for å mate mer strøm til vifta når det blir varmt. Tok ikke sjansen på å la den nye stå i og satte i den gamle igjen. Kunne sikkert hvert nok om den slo inn når det ble varmt Endret 15. februar 2004 av roger'n Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Eh, du kunne ikke bare ha tenkt deg å bytte vifta? Lenke til kommentar
roger'n Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Edit 15.02.2004 Endret 15. februar 2004 av roger'n Lenke til kommentar
roger'n Skrevet 12. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Edit 15.02.2004 Endret 15. februar 2004 av roger'n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå