Gå til innhold

Multicom sin "moral"


Anbefalte innlegg

Å ha ansatte som jobber over 100% er ulovlig.  Hva robotlager har med det å gjøre forstår jeg ikke. 

 

 

 

Vet om noen som jobber over 100% ellers ville det vært for dyrt å ansette nye på under 20% stilling.

Men er vel ulovlig å pålegge noen å gjøre det. Ellers skal man ha grunn for det, og få overtidtilegg etc.

 

Robotlager kan være forsikringen er høyere fordi maskiner kan skade ting, metall mot papp\plast etc.

Menskehender er ikke så hardt, det går eller andre veien tror jeg. For på roboter kan man skru opp tempoet men problemet da blir risikoene for skader langt størrre. Pcer får riper\bulker etc.

 

Er vel en grunn for selvkjørte biler under nivå 4 vil få egen forsikring vil jeg tro.

Samme er det vel med roboter og skattenivået blir nok høyere for det blir mere lønnsomt med roboter en folk.

Ellers hadde folk droppet å ansette folk hvis det var billigere, man må vel heller tenke roboter er for å ungå skader på folk ikke for å spare penger.

 

Har man gaffeltruck er vel sansynligheten for skader på pakker og slik større hvis man har dårlig tid.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Å ha ansatte som jobber over 100% er ulovlig.  Hva robotlager har med det å gjøre forstår jeg ikke. 

 

 

 

Vet om noen som jobber over 100% ellers ville det vært for dyrt å ansette nye på under 20% stilling.

Men er vel ulovlig å pålegge noen å gjøre det. Ellers skal man ha grunn for det, og få overtidtilegg etc.

 

Robotlager kan være forsikringen er høyere fordi maskiner kan skade ting, metall mot papp\plast etc.

Menskehender er ikke så hardt, det går eller andre veien tror jeg. For på roboter kan man skru opp tempoet men problemet da blir risikoene for skader langt størrre. Pcer får riper\bulker etc.

 

Er vel en grunn for selvkjørte biler under nivå 4 vil få egen forsikring vil jeg tro.

Samme er det vel med roboter og skattenivået blir nok høyere for det blir mere lønnsomt med roboter en folk.

Ellers hadde folk droppet å ansette folk hvis det var billigere, man må vel heller tenke roboter er for å ungå skader på folk ikke for å spare penger.

 

Har man gaffeltruck er vel sansynligheten for skader på pakker og slik større hvis man har dårlig tid.

 

 

Jeg tror vi kan konkludere med at du ikke har forståelse for noe av det du kommenterer. Hverken hvordan arbeidsliv fungerer, hvordan robotlager fungerer, eller hvordan gaffeltruck brukes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ville aldri bestil noe derfra. Ser ut som de får masse 5 stjerners anmeldelser på Google og Trustpilot. Felles for disse er at de bare er noen få ord. Leser du de negative er de mer beskrivende. Klikker en inn på reviewer på Google så ser en at mange av de topp anmeldelsene er fra samme sted som de har kontor/butikk. 

Det mest oppsiktsvekkende er at de har over 60% fem stjerners på Trustpilot.  Sammenlign det med Komplett, Elkjøp eller NetonNet så ser du at de skårer veldig mye lavere. Det er merkelig at Multicom som jeg bare hadde problemer med skiller seg så kraftig ut fra konkurrentene som jeg stort sett har hatt gode eller helt greie erfaringer med. Dette er et statistisk tegn på at de jukser og skriver sine egne reviews på TrustPilot og muligens også på Google og andre steder. 

Så jeg ville vel vært skeptisk til å kjøpe noe derfra. 

Lenke til kommentar

Multicom er bedre en iwill og tilsvarende kinesiske kopier.

Handlet en del hos multicom og ikke hatt noe problemer med reklamsjon.

Men om det er lønnsomt eller ikke kan jo diskuteres, er vel multicom som må ta tapet om produsenten ikke vil reparere, og butikken ikke får reparert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Sitat

Email respons er 2-3 dager og korte svar av kontordamen som jeg ser for meg spiser nøtter og har et oljete tastatur da det er skrivefeil i annenhver setning

Kan bekrefte multicom er ikke steder for god support eller teknisk svar, men på reklamasjoner har jeg aldri fått avslag så der er vel de like god som komplett. Heller ikke tapt penger foreløpig. Men ikke forvent mye teknisk svar på epost. Leveringstiden kan noen ganger være lang men er vel slik det er å ha mindre bedrift og ha adresse midt mellom oslo og stavanger.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du tok en risiko ved kjøp av varen, så du får ta utgiftene og ulempene. Er ikke sikkert nettbutikkene vil fremdeles gi åpenkjøp eller full garanti når smittevern er slik det er nå. Så du får bare være glad hvis du ikke får problemer med service heller.

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (10 timer siden):

Du tok en risiko ved kjøp av varen, så du får ta utgiftene og ulempene. Er ikke sikkert nettbutikkene vil fremdeles gi åpenkjøp eller full garanti når smittevern er slik det er nå. Så du får bare være glad hvis du ikke får problemer med service heller.

1. Risiko? Ingen høy risiko. Kan alltids avbestille.

2. Angrerett og reklamasjonsrett er fortsatt der.

Dette er mest frustrerende og skuffende. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

de jukser tydeligvis på lager beholdning, har bestilt 4 forskjellige ting som alle var på lager, alle står nå bare som bestilt ikke sendt en uke etterpå. aldri igjen...

rart de får stå på prisjakt uten live lagerbeholdning.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...