MailMan13 Skrevet 2. mars 2002 Del Skrevet 2. mars 2002 Jeg har 3 ntfs partisjoner med diverse windows-ting på, problemet blir at når jeg booter linux prøver den å lese ntfs partisjoenene også, det går ikke og jeg må vente på en timeout (3x15sek) hver gang linux booter. Kan jeg selv angi på noen måte hvilke partisjoner som skal sjekkes og monteres under boot? Har Mandrake 8.1 (kernel 2.4.18) Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hvilke partisjoner som mountes i oppstart ligger i /etc/fstab. Slett eller endre NTFS partisjonene dine der. Lenke til kommentar
abaddon Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Legg til "noauto" på de partisjonene som ikke skal mountes under oppstart(der det vanligvis står default(s)). Da vil de ikke bli mounta under oppstart, eller hvis du skriver "mount -a". For mer informasjon: man mount; man fstab Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Nå er det mulig jeg ordla meg litt dårlig, men jeg prøver på nytt... Det er mens kernel'en starter (før noe som helst er montert opp) så står det sånn omtrent (pluss litt til): Partitoin check: hda1 error waitingfor dma Det jeg lurer på er om det er noe jeg kan sende med lilo (jeg antar at det er noe sånt som må til) for å hoppe over disse. Det skjer for hda5 og 6 som også er ntfs partisjoner. I /etc/fstab står bare hda7 og hda8 oppført i tillegg til cdrom og floppy, og det er som det skal være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå