magfa Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ja, har 1 bilde som er skrivd ut på skriver som er blitt helt gult.. skal nå reparere det og sende det inn til en fotobutikk så jeg får en mere holdbar løsning. Hvordan fixer jeg dette? det er blitt veldig gult, (ca 5 år gammelt bilde) Regner med at det er photoshop som gjelder. Finner ikke helt de riktige knappene å trykke på liksom.. noen som kan dette å har noen tips? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Levels, Color Balance og Curves i Photoshop er nok det du trenger. Prøv først Auto Levels, blir dette jævlig må du prøve å sette hvitpunktet i bildet. dette gjøres med Levels... og dråpetingen (den for hvit) Vanskelig å forklare akkurat hva du må gjøre uten å ha sett bildet... Du kan f.eks poste bildet her slik at eg kan se hva som akkurat må gjøres. Endret 17. desember 2003 av kvikks Lenke til kommentar
magfa Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Takk får svaret og tilbudet! skal gi det et forsøk selv først, selv om jeg tviler på om det går så greit Lenke til kommentar
magfa Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Ser ut som det blir bra men en ting ..hvordan får jeg flere pixler? (interpolering) er dårlig oppløsning på bildet. Endret 17. desember 2003 av magfa Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 ikkje mye å gjøre med et bilde med dårlig oppløsning... du kan prøve å "knuse" pixlene, vinner litt på det. Gjøres med å legge veldig lite "Noise" på bildet. Du kan også interpolere bildet opp, men det blir ikkje skarpt etc. Hvilken opplsøning er bildet på? og hvor stort er det? og hvor stort vil du ha det, oppløsning og størrelse? mye lettere å gi tips om du opplyser om dette. Lenke til kommentar
magfa Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 ok. men tenker sånn sjenerelt, hvordan interpolerer man bilder i photshop? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) ok. men tenker sånn sjenerelt, hvordan interpolerer man bilder i photshop? Image -> Image Size Angi ønsket størrelse i pixel Oppgi evt ny oppløsning: Skjerm/Web 72, Avis 170, Trykk 300 til 350 Resample picture bicubic (vil du forminske bruk bilinjær på Resample) EDIT: Trykk OK .... Endret 17. desember 2003 av kvikks Lenke til kommentar
magfa Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 mulig jeg er på jordet men.. trodde man la til "jukse" pixels i mellom de orginale slik at det skulle se bedere ut .. det du forklarer er ikke det bare får å få bilde større eller? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Photoshop gjør dette automatisk med Image Size... altså jukser til nye pixler. Og den beste og mest effektive metoden er bikubisk. Nå er det ikkje så ofte eg interpolere bilder, pga eg bestandig sørger for at orginalen blir scannet eller avfotografert i veldig høy oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå