Nysgjerrig3 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hvorfor bør man ikke ta cipralex og atarax sammen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Jeg har brukt atarax i kombinasjon med flere antidepressiva og stemningstabiliserende preparater. Ikke hatt noen problemer med det. Var psykiatere som foreslo for det mitt vedkommende, siden atarax var såpass uskyldig. Anonymous poster hash: 5bfed...d5f Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 https://www.felleskatalogen.no/medisin/interaksjon Bør unngås Klinisk konsekvensØkt risiko for alvorlige arytmier.InteraksjonsmekanismeAdditive effekter i form av å forlenge hjertets repolarisering (øke QT-tiden i EKG) og øke risikoen for torsades de pointes-arytmier.DosetilpasningKombinasjonen bør generelt unngås på grunn av risiko for alvorlige hjertearytmier av torsades de pointes-type.LegemiddelalternativerPå indikasjonen kløe er andre antihistaminer et alternativ til hydroksyzin. På indikasjonen angst og uro kan eventuelt benzodiazepiner være et alternativ til hydroksyzin. Andre SSRI-preparater enn citalopram og escitalopram øker QT-tiden i langt mindre grad. 3 Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 https://www.felleskatalogen.no/medisin/interaksjon Bør unngås Klinisk konsekvens Økt risiko for alvorlige arytmier. Interaksjonsmekanisme Additive effekter i form av å forlenge hjertets repolarisering (øke QT-tiden i EKG) og øke risikoen for torsades de pointes-arytmier. Dosetilpasning Kombinasjonen bør generelt unngås på grunn av risiko for alvorlige hjertearytmier av torsades de pointes-type. Legemiddelalternativer På indikasjonen kløe er andre antihistaminer et alternativ til hydroksyzin. På indikasjonen angst og uro kan eventuelt benzodiazepiner være et alternativ til hydroksyzin. Andre SSRI-preparater enn citalopram og escitalopram øker QT-tiden i langt mindre grad. Jeg bruker det for å sove. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Drøft dette med legen. Endret 22. januar 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 https://www.felleskatalogen.no/medisin/interaksjon Bør unngås Klinisk konsekvens Økt risiko for alvorlige arytmier. Interaksjonsmekanisme Additive effekter i form av å forlenge hjertets repolarisering (øke QT-tiden i EKG) og øke risikoen for torsades de pointes-arytmier. Dosetilpasning Kombinasjonen bør generelt unngås på grunn av risiko for alvorlige hjertearytmier av torsades de pointes-type. Legemiddelalternativer På indikasjonen kløe er andre antihistaminer et alternativ til hydroksyzin. På indikasjonen angst og uro kan eventuelt benzodiazepiner være et alternativ til hydroksyzin. Andre SSRI-preparater enn citalopram og escitalopram øker QT-tiden i langt mindre grad. Jeg bruker det for å sove. Kan du ikke få noe å sove på som ikke gir deg økt sjanse for hjerteproblemer? Hvorfor må du ta akkurat det som ikke går bra sammen med resten av dine medisiner? Finnes plenty med sovehjelp som du kan ta med antidepp uten risikoen du tar nå. Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 25. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2018 https://www.felleskatalogen.no/medisin/interaksjon Bør unngås Klinisk konsekvens Økt risiko for alvorlige arytmier. Interaksjonsmekanisme Additive effekter i form av å forlenge hjertets repolarisering (øke QT-tiden i EKG) og øke risikoen for torsades de pointes-arytmier. Dosetilpasning Kombinasjonen bør generelt unngås på grunn av risiko for alvorlige hjertearytmier av torsades de pointes-type. Legemiddelalternativer På indikasjonen kløe er andre antihistaminer et alternativ til hydroksyzin. På indikasjonen angst og uro kan eventuelt benzodiazepiner være et alternativ til hydroksyzin. Andre SSRI-preparater enn citalopram og escitalopram øker QT-tiden i langt mindre grad. Jeg bruker det for å sove. Kan du ikke få noe å sove på som ikke gir deg økt sjanse for hjerteproblemer? Hvorfor må du ta akkurat det som ikke går bra sammen med resten av dine medisiner? Finnes plenty med sovehjelp som du kan ta med antidepp uten risikoen du tar nå. Fordi jeg fikk resepten av en annen lege som ikke visste at dette kunne gi meg hjerteproblemer. Og da fikk jeg den pga allergi og angst, og ikke for å sove dessverre. Den nye legen er ikke så opptatt av at jeg skal få sove virker det som? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Det er da du bytter fastlege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå