Momspaghetti Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 (endret) Tenkte det kunne vært artig om vi på forumet kunne laget vårt eget fantasiland, med utgangspunkt i at vi tar elementer fra kulturen i forskjellige land i verden, og lager et eget land. Vi kan gå gjennom tema for tema, og bestemme oss for at fantasilandet vårt f.eks skal ha spansk mat, sveitsisk natur osv. Hvis noen synes det høres interessant ut, kan dere komme med forslag til hvilket tema vi skal begynne med, så kan jeg sette i gang en avstemning Endret 21. januar 2018 av Momspaghetti Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Fjell, fjorder, lapskaus og bunad. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Amerikanske veier og bensinpriser. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Nord-Italiensk klima og landskap. 2 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Tysk og Amerikansk bilindustri i full skala innad i samme land Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Sveitsiske banklover Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 (endret) Indisk mat. Britisk musikk. Filippinske kvinner. Endret 21. januar 2018 av Skurupu Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Kristendom som eneste religion av påbud. 6 timers arbeidsdag, med innlagt siesta. Promillegrense på 0,5 for jobb og bil. Fritt valg om man vil ha lønn etter tariff eller provisjon, alt etter type jobb. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Aaaaaand... I'm moving out. 3 Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Var det ikke det de prøvde å etablere i Syria for litt siden? Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 Hmm. Skal vi ha avstemning og diskusjon rundt ett tema om gangen, eller flere samtidig? Hvis vi skal kåre vinnere i ulike kategorier, blir kanskje litt vanskelig å holde styr på alt om vi skal diskutere mange tema samtidig. Thoughts? Og hva vil dere eventuelt starte med? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 23. januar 2018 Del Skrevet 23. januar 2018 (endret) Vi kan jo starte med ett tema, f.eks økonomi. Økonomistyring, banker, prisnivå, skatt, avgifter etc. Endret 23. januar 2018 av Pliscin Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Et land der alle har moral så lover og regler ikke er nødvendig. Norsk natur men ingen vinter. Alt som menneskene trenger for å bli mette og for å ruse seg på gror og vokser vilt rundt dem. Ingen myndigheter, ingen stat, ingen teknologi som gjør at folket lever i fengsel med usynlige vegger som vi gjør nå, ingen økonomi, ingen sykdom, ingen smerte. Et fungerende hippiesamfunn med andre ord. Noe som aldri vil fungere Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Et land der alle har moral så lover og regler ikke er nødvendig. Norsk natur men ingen vinter. Alt som menneskene trenger for å bli mette og for å ruse seg på gror og vokser vilt rundt dem. Ingen myndigheter, ingen stat, ingen teknologi som gjør at folket lever i fengsel med usynlige vegger som vi gjør nå, ingen økonomi, ingen sykdom, ingen smerte. Et fungerende hippiesamfunn med andre ord. Noe som aldri vil fungere Greit at dette er en utopi, for det hadde vært veldig fritt for alle individer. Men vil ikke i praksis et samfunn ha vanskelig for å fungere hvis det ikke er noen rammer slik som din utopi fremstiller? Hva vil hverdagen bestå av i et slikt land, bare gå rundt og ruse seg og slappe av? Vi mennesker trenger noe å forholde oss til for å fungere i et samfunn mener jeg. Å ha en jobb som du trives med, som også er en sosial arena, det gir livsglede iallefall for meg. Bare ta navere som eksempel, de fleste vil komme i jobb, men har ikke muligheten til det. Man blir kjedet i hjel av å ikke drive med noe. Og alle hobbier og andre ting man fordriver tiden med, er skapt av samfunnet vi lever i. Og uten teknologi så er vi tilbake i steinalderen, der vi ikke har strøm, innlagt vann, etc. Og man tvinges til å gjøre alt i fra bunn av. Det ville nok blitt mer som et steinaldersamfunn på flere måter. Jeg synes man heller bør utvide et samfunn med flere arenaer og muligheter enn å forkaste hele samfunnet. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Et land der alle har moral så lover og regler ikke er nødvendig. Norsk natur men ingen vinter. Alt som menneskene trenger for å bli mette og for å ruse seg på gror og vokser vilt rundt dem. Ingen myndigheter, ingen stat, ingen teknologi som gjør at folket lever i fengsel med usynlige vegger som vi gjør nå, ingen økonomi, ingen sykdom, ingen smerte. Et fungerende hippiesamfunn med andre ord. Noe som aldri vil fungere Greit at dette er en utopi, for det hadde vært veldig fritt for alle individer. Men vil ikke i praksis et samfunn ha vanskelig for å fungere hvis det ikke er noen rammer slik som din utopi fremstiller? Hva vil hverdagen bestå av i et slikt land, bare gå rundt og ruse seg og slappe av? Vi mennesker trenger noe å forholde oss til for å fungere i et samfunn mener jeg. Å ha en jobb som du trives med, som også er en sosial arena, det gir livsglede iallefall for meg. Bare ta navere som eksempel, de fleste vil komme i jobb, men har ikke muligheten til det. Man blir kjedet i hjel av å ikke drive med noe. Og alle hobbier og andre ting man fordriver tiden med, er skapt av samfunnet vi lever i. Og uten teknologi så er vi tilbake i steinalderen, der vi ikke har strøm, innlagt vann, etc. Og man tvinges til å gjøre alt i fra bunn av. Det ville nok blitt mer som et steinaldersamfunn på flere måter. Jeg synes man heller bør utvide et samfunn med flere arenaer og muligheter enn å forkaste hele samfunnet.Som sagt så ville det ikke fungert. Men tanken bak hippiesamfunnet er det ikke noe galt med. Bare veldig dårlig gjennomtenkt. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å bytte det vi har i dag med ekte frihet hvis det hadde latt seg gjøre. Men helt uten teknologi hadde jeg klart meg dårlig. Og da møter man fort seg selv i døra med tanken bak den typen samfunn. Er fullstendig klar over at jeg er avhengig av vårt ekte samfunn. Kun en ønsketenkning. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Mitt perfekte fantasiland?The Shire Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 Her er en med mange fine tanker og gode poenger. Bare synd han møter seg selv i døra allerede når han tar buss, leser en bok, bor en hytte lagd av planker og spiker osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå