Cocola Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Bremsene på min Audi a3 bak henger litt. Kun på den ene siden. Jeg tok av caliper i dag og sjekket. Glideboltene og stempel går fint. Klossene satt godt fast men jeg har pusset og fått de til å skli fint i sporet sitt. Men bremsene henger enda. Jeg ser ikke noe feil. Jeg sjekket håndbrekket men virker ikke som om vaieren henger. Noen som vet hvorfor bremser pleier å henge? Trenger tips til hva jeg kan se etter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Det vanlige er de tingene du sjekket, pluss bremsesko til handbrekket hvis du har det. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 På en bil jeg hadde tidligere så hadde gummidelen av bremseslangen ved bremsen "kollapset" innvendig slik at den "tettet" seg selv - og sørget for at bremsen hang. Kan være verdt å sjekke - når alt annet er sjekket. Lenke til kommentar
bas Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 (endret) Det virker som du har sjekket det meste, men når du sier at du har sjekket håndbrekket, har du da kun sett på selve wirene utvendig og at den glir? Da er det vel i såfall mulighet for at bremsesko til håndbrekket sitter fast (de sitter "inni" bremseskiva). I hvert fall ikke uvanlig at biler med skiver bak har en slik løsning for håndbrekk. Endret 21. januar 2018 av bas Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Bilen min har feila på handbrekk som henger på hver eneste EU-kotroll siden 2012. Da var det mekanismen inni som hang fast. Ikke wiren. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Når jeg sjekket håndbrekket, så jeg på wiren. Jeg koblet den også av caliperen. Det hjalp heller ikke å ta av den. Noen tips til hvordan jeg kan vite om det er slangen eller caliper som er synderen? Caliper ble byttet sommeren 2016 og den føltes helt fin ut i dag. Var ikke noen skader i gummibeskytteren heller. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hva er årsmodellen på bilen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Når den henger så åpner du lufteventilen på caliperen. Hvis den da slipper så er det slangen som er tett/ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå