steinjarle Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Men bilrevolusjonen er fortsatt mange år unna.Bilnyhetene på CES: Elektrisk, selvkjørende og tilkoblet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hm, lurer på hvor den visjonen kommer i fra:) godt flere kaster seg på og leverer produkter for fremtiden. Lenke til kommentar
Hegle Tandstad Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Kan bli et problem dette. Plutselig er elbilen borte. Den har tatt seg en tur på byen for en elbilprat 5 Lenke til kommentar
laban93 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Problemet med hurtiglading er at strømnettet vårt ikkje klarer å levere nok effekt til å lade alle elbilene. Løsningen er da lastfordeling, og vil da ta mye lengre tid. Dette er stadig et problem allerede i dag... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 (endret) Problemet med hurtiglading er at strømnettet vårt ikkje klarer å levere nok effekt til å lade alle elbilene. Løsningen er da lastfordeling, og vil da ta mye lengre tid. Dette er stadig et problem allerede i dag...Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er høyere effektuttak generelt som er hovedproblemet, ikke elbiler isolert sett. https://elbil.no/nve-imotegar-en-klassisk-elbilmyte-i-ny-rapport/ Endret 21. januar 2018 av Nedward 2 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Problemet med hurtiglading er at strømnettet vårt ikkje klarer å levere nok effekt til å lade alle elbilene. Løsningen er da lastfordeling, og vil da ta mye lengre tid. Dette er stadig et problem allerede i dag... Noen elbiler støtter vehicle to grid, ellers bruker man jo mye strøm for å lage bensin/diesel. En del elbiler kan også planlegge lading til tidspunk når det er lite belastning, da sparer også eierne på lavere strømpris med AMS-målene. Lenke til kommentar
Kai Magnussen Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Den dagen selvkjørende biler er en realitet, så har jo terrorister alt de kan drømme om. Verdensomspennende datavirus har en jo sett, hva sier att utviklere av nettopp slike programmer i bilene, samkjøring på tvers av merke/produsent, ikke skulle bruke dette mot de. Ps, verdens befolkning mangler dekning av strøm i dag, med befolkningsvekst, og alt som trenger el/energi i framtiden, mer robotisering, osv.... Stabil kraft/energi, atom...... 1 Lenke til kommentar
sopla Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Problemet med hurtiglading er at strømnettet vårt ikkje klarer å levere nok effekt til å lade alle elbilene. Løsningen er da lastfordeling, og vil da ta mye lengre tid. Dette er stadig et problem allerede i dag... En annen løsning kan være å ha store batteripakker på ladestasjonene fungerende som kondensatorer som gir mye strøm kjapt når det trengs i travle perioder og lades jamt med en mindre last. Det kan du vel også ha hjemme forsåvidt. 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Med alle ladestasjonene som popper opp, så er det helt klart at Hydrogen ikke vil se dagens lys..Det blir nok faststoffbatterier som vil danne grunnlaget fremover. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Problemet med hurtiglading er at strømnettet vårt ikkje klarer å levere nok effekt til å lade alle elbilene. Løsningen er da lastfordeling, og vil da ta mye lengre tid. Dette er stadig et problem allerede i dag... Nå er det ikke hurtiglading de fleste vil bruke det meste av tiden. For de aller fleste holder det at bilen lader sakte i løpet av natten. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Hvis bilene i 2030 skal lades på minutter, så blir det vel praktisk med en lokal kapasitans av noe slag.Denne kan lades langsomt over en halv dag ellerno fra nett/alternativer kilder i perioder med lav nettbelastning, og deretter være tilgjengelig for hurtig dumping inn på batteripakken når bilen kobles til.Hvem vet, i 2030 er dette kanskje normal utrustning ute i markedet. /brainfart Cue the "Flux Capacitor" Endret 22. januar 2018 av xRun Lenke til kommentar
dickidickdickens Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Hydrogen biler har vel alltid vært et avleggs konsept... 1 Lenke til kommentar
galasb Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 På tide med avgift på kilometerstanden på elbiler. Avgiften burde gå til å bygge ut strømnettet. Installering av ams bør stoppes og pengene brukes på å bygge ut strømnettet. Å bygge kraftkabler til utlandet for å tømme vannreservene om sommeren er heller ikke lurt. Oss forbrukere må ta makta tilbake. Nei til EU direktivet smartmåler. Ja til frihet, demokrati og selvråderett over eget hjem. Nei til EU diktatur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå