Gå til innhold

Holdningskampanje om innvandrerspørsmål

Anbefalte innlegg

Det sto i selve innlegget hva jeg ville med det. Ingen gir faen i hva som skjer borti der og folk liker å innbille seg at man ikke kan være rasistisk mot hvite mennesker, når det er helt klart tilfellet at det er mulig, selv etter de som nekter at det finnes sin egen definisjon (som at man må være en minoritet og andre idiotiske krav de har satt rasisme), men av en eller annen grunn så er det annerledes bare fordi du ikke har like mye melatonin i huden din. 

Bare hør på denne dumme terminologien de bruker om det å være rasistisk mot hvite, reversed racism. Det er gått så langt at de nekter å bruke ordet rasisme når det gjelder å være rasistisk mot hvite. 

Jeg er ikke av den ariske rase heller. Jeg har ingen aksjer i det å være en såkalt rasistisk skinhead så jeg vil ha meg frabedt å bli kalt noe lignende bare fordi jeg er uenig med dem. 

Edit: Dere aner ikke hvor rasistiske utenlendinger er mot alle dere nordmenn. Det gjennomsyrer store deler av kulturen. Skal vi ta for oss rasisme så må vi gjøre det ordentlig. Det må en holdningsendring til i hele samfunnet, ikke kun hos hvite. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er artig hvordan hvite alltid er de som blir oppfordret til å forandre seg, mens ingen sier ett pip om hva som skjer og har skjedd i afrika, hvor hvite folk har blitt angrepet og drept for å være hvite, Vi snakker ikke om tilbake i tid, vi snakker om akkurat nå, og ingen er interessert i å gjøre en dritt med det. 

Men de er hvite så de fortjener å dø pga. muh arvesynd og muh skyldig via assosiering.

t. neokommunist

Ser ikke helt hva vi kan gjøre med Sør-Afrikas holdninger.. hva vi derimot kan gjøre er å heve oss over det her i Norge.

At folk oppfører seg som idioter andre steder er ikke noe argument for at vi skal oppføre oss likedant. Hva vil du egentlig frem til med det innlegget Buffy?

Ja, vi får bare ta dem opp hit så vil nok saken ordne seg. :roll:

Lenke til kommentar

Det sto i selve innlegget hva jeg ville med det. Ingen gir faen i hva som skjer borti der og folk liker å innbille seg at man ikke kan være rasistisk mot hvite mennesker, når det er helt klart tilfellet at det er mulig, selv etter de som nekter at det finnes sin egen definisjon (som at man må være en minoritet og andre idiotiske krav de har satt rasisme), men av en eller annen grunn så er det annerledes bare fordi du ikke har like mye melatonin i huden din. 

Bare hør på denne dumme terminologien de bruker om det å være rasistisk mot hvite, reversed racism. Det er gått så langt at de nekter å bruke ordet rasisme når det gjelder å være rasistisk mot hvite. 

Jeg er ikke av den ariske rase heller. Jeg har ingen aksjer i det å være en såkalt rasistisk skinhead så jeg vil ha meg frabedt å bli kalt noe lignende bare fordi jeg er uenig med dem. 

Edit: Dere aner ikke hvor rasistiske utenlendinger er mot alle dere nordmenn. Det gjennomsyrer store deler av kulturen. 

Ok. Så hva nå?

Du fortsetter å rante om problemer andre steder i verden og hvor rasistiske alle utlendinger er mot oss - har du noe konstruktivt å legge til? Hvordan løser vi det? Hva mener du at vi kan gjøre mot rasisme mot hvite sør-afrikanske bønder?

Utlendinger er rasistiske mot oss pigmentfattige, hva skal vi pigmentfattige gjøre med det? Lære dem en lekse ved å være like rasistiske tilbake?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utlendinger er rasistiske mot oss pigmentfattige, hva skal vi pigmentfattige gjøre med det? Lære dem en lekse ved å være like rasistiske tilbake?

Cool stråmann bro. Man kan vel begynne med å bli kvitt omvendt rasisme-tullet.

Det var Buffy sin påstand, om du anser det for å være en ståmann må du nesten ta det med henne.

Lenke til kommentar

Edit: Dere aner ikke hvor rasistiske utenlendinger er mot alle dere nordmenn. Det gjennomsyrer store deler av kulturen. 

Det er nettopp dette som skjer med hvite men ingen gir faen fordi de mangler melatonin. 

Jeg vet dette er ett vanskelig konsept for deg og dine likesinnede å forstå, men hva med at vi gjør det så enkelt at vi har de samme sosiale og moralske krav til folk som er både lyse og mørke i huden? Vet det er en helt crazy tanke, men kanskje hvilken farge du har på huden ikke skal spille så stor rolle lenger i sosial sammenheng (se selvsagt bort ifra biologiske forskjeller).

Lenke til kommentar

Det var Buffy sin påstand, om du anser det for å være en ståmann må du nesten ta det med henne.

Jeg vil helst ikke at du legger ord i munnen på meg. Du er den eneste her som snakker om å være rasistisk tilbake som hevn.

Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke at du legger ord i munnen på meg. Du er den eneste her som snakker om å være rasistisk tilbake som hevn.

Jeg vil helst holde meg langt unna munnen din på alle måter. Jeg spurte om løsningen var å være like rasistisk tilbake basert på ranten din om at alle andre er rasistiske mot oss og at hvite i afrika blir rasistisk behandlet.. men du evner jo ikke å svare.

Lenke til kommentar

Nå har jeg allerede, og i flere poster, forklart hvordan teksten min var ment å forstås. Direktedemokrati forstod den med en gang, uten at oversetting var nødvendig. Du gjør det altså fremdeles ikke.. Lykke til videre..

Og jeg har forklart i flere poster, Arier betyr ikke skinheads.

Direktedemokrati ga deg trolig amen, fordi han antok at du mente "det deiligste med et samfunn hvor hudfare er irrelevant ...", istedenfor "det deiligste med å bli kvitt hvite folk med vest-europerisk bakgrunn ...".

Men det var ikke hva du sa, og det var heller ikke din bortforklaring. Du får enten stå for det du sa, eller komme med en unnskyldning for å ha utrykket deg på en rasistisk måte.

Helt korrekt.

Ironi over internet er ikke lett :p Man må faktisk koble fler ting sammen for og få meningen, ikke bare lese ordene

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Men for og komme på listen over land som er fritatt må du nesten ha noe USA vil ha. Har vi det i Norge? Saudi Arabia er olje, og petrodollar (Hele USA sin økonomi). Japan har en veldig viktig strategisk plass for USA og ha baser på.

Norge er veldig godt strategisk plassert, og viktig for USA. Jeg tror ikke Norge er mer strategisk plassert enn f.eks. Australia og de sender båtene rett tilbake. Det er ingen sanksjoner mot verken Japan eller Australia.

Jeg tror kravet er veldig høyt før man blir økonomisk straffet av andre land. Norske politikere er mest redd for å miste internasjonal innflytelse. Norge har vesentlig mer internasjonal innflytelse per capita enn Japan og Australia.

Har selv vært i Japan, og ja de liker ikke utlendinger noe særlig. Men det er også veldig god grunn til det. Du ser de er et folk av høfflighet, omtanke,ydmykhet respekt og ære. Noe resten av verden mangler. Er bare helt fantastisk land. Der står alle til høyre i en rulletrapp så de som går ned rulletrappen kommer frem. Når du spiser på en restaurant blir du behandlet som en konge.

Japanerene er ikke så perfekte som du tror, og det er heller ikke en god grunn til å mislike utlendinger. Grunnen til at du får god service, er fordi de vil miste jobben om de ikke gir god service. Og grunnen til at de står til høyre i rulletrappen er fordi det kommer for mange vandrene opp i venstre felt. Plasserer du en nordmann i Japan så vil han også stå til høyre etter en liten stund.

Nye generasjonen opplevet jeg ca 0 rasisme. Jeg hadde da lært meg endel om Japansk kultur så jeg var nok ikke like ille som mange andre besøkende.

Poenget er ikke å mislike utlendinger, men å ha en innvandring som fungerer så bra at vi har ingen grunn til å mislike innvandre. Det betyr, vi tar imot de som bidrar til norsk økonomi og de som har en  god grunn til å bosette seg i Norge. 

Det som er så rart med Norge er at vi har mye mer liberal innvandring enn Japan, men vi har strengere krav for familieinnvandring enn Japan. Det fører til at noen skiller seg, noen velger å flytte ut, og noen unngår utenlandske partnere. Skilsmisse og at folk flytter ut er på ingen måte positivt for Norge og det er heller ikke positivt at folk må vente flere år før de kan bo sammen med sine kone.

Derimot er vi veldig positive til innvandring fra flyktninger som fint kunne ha bodd i en flyktningleir i nærheten av sitt hjemsted og senere returnert. Dette er innvandre som fører til en enorm kostnad for Norge.

Sto senest i dag bak masse folk på kjøpesenteret i rulletrappen, ikke en kjeft som flytter seg.

E18 i dag, veiarbeid 4 felt ble til 2 felt. Bil kommer i hundre og hælvete inn i byggesonen i feil felt fordi han ikke ville vente bak biler. Det hadde du ALDRI sett i Japan. For der tenker de ikke bare på seg selv.

Om du ikke gir den kundeservice som blir forventet i Norge som servitør får du faktisk sparken her og.

Det er bare det at forventningene til kundeservice er mye lavere.

Var og kikket på drifting mens jeg var der og. Den ene bilen gikk i stykker. Så kommer sjåføren ut og løper opp til kommentatoren og unnskylder seg for at han ikke har laget en god nok bil så den feilet. Han lover og gjøre det bedre neste gang.

Ja mange flyktninger i senere tid har vært økonomiske flyktninger. Men sett deg selv i samme situasjon, Norge er bombet sønder og sammen. Du vil finne et hjem til din kone og barn. Selvfølgelig vil du tenke hva som er best for deg og dine. Nettopp og dra til et stabilt land med god økonomi, og om de gir deg masse hjelp til og starte det nye livet. Enda bedre!

Når landet er fredfult igjen, har barna dine fått venner på skolen. Trives, har det godt og trygt. Hvorfor ville du dratt fra det? Familiegjenforening er skjerpet i Norge grunnet misbruk. Om de misbruker det i Japan så blir det en slik neglisjerbar forskjell for samfunnet grunnet demmes enorme befolkning og relativt lavt antall "ikke japanere"

Du virker da opplyst kunne vel kommet frem til det samme selv :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil helst holde meg langt unna munnen din på alle måter. Jeg spurte om løsningen var å være like rasistisk tilbake basert på ranten din om at alle andre er rasistiske mot oss og at hvite i afrika blir rasistisk behandlet.. men du evner jo ikke å svare.

Beklager men du klarer ikke holde deg virker det som. Ingorerknappen er fin :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

God kveld!

Jeg sitter og ser på Dagsrevyen fra 1987, og kom over en pussig sak. En meningsmåling har vist at det er flertall for å ta inn færre flyktninger til Norge, og politikerne svarer med å sette i gang en holdningskampanje om innvandrerspørsmål. Slik jeg tolker det, er det altså snakk om en kampanje som skal gjøre nordmenn mer positive til innvandring. Jeg har et par spørsmål.

1. Er det noen som vet noe om denne holdningskampanjen? Jeg finner ingenting på nettet.
  2. Er det vanlig at politikerne iverksetter slike holdningskampanjer når nordmenn er negative til noe vi burde være positive til?

Jeg kan ikke huske å ha hørt eller sett noe til slike holdningskampanjer tidligere, så jeg ble veldig nysgjerrig på hva som er greia.

Takk for svar!

Det er nok desverre ikke så lett å finne ting på nettet om glemte holdningskampanjer fra 1980-tallet da det var en periode før vi hadde Internet. Internet eksisterte, men det var ikke blitt allemannseie og det fantes ingen nettaviser og slikt. Mulig du kan sjekke på Nasjonalbiblioteket på Solli plass. Der kan du med mikrofilm gå gjennom alt av norske aviser fra tidenes morgen og du kan da be om å få sjekke mikrofilmene til alle de større norske avisene fra 1987: Aftenposten, VG, Dagbladet, Vårt Land, Arbeiderbladet(nåværende Dagsavisen),Klassekampen. Håper dette er til hjelp og lykke til!

Men slik søking kreves selvfølgelig mye større porsjoner med tålmodighet enn når man kun kan google frem beste treff på nettet. Her må man pløye seg gjennom tusenvis av avissider.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sto senest i dag bak masse folk på kjøpesenteret i rulletrappen, ikke en kjeft som flytter seg.

E18 i dag, veiarbeid 4 felt ble til 2 felt. Bil kommer i hundre og hælvete inn i byggesonen i feil felt fordi han ikke ville vente bak biler. Det hadde du ALDRI sett i Japan. For der tenker de ikke bare på seg selv.

Om du ikke gir den kundeservice som blir forventet i Norge som servitør får du faktisk sparken her og.

Jeg har forklart deg hvorfor folk ikke flytter seg i Norge, fordi de blir ikke normalt spurt om å flytte seg. Det andre eksemplet relatert til bil kan absolutt skje i Japan, vesentlig flere dør i trafikken i Japan enn i Norge.

Du får generelt sett ikke sparken om du er en dårlig ansatt i Norge. I Norge har vi reguleringer som gjør det veldig vanskelig å sparke en ansatt. Bare prøv, finn en ansatt som gjør en elendig jobb og klag til sjefen. Ingenting kommer til å skje, fordi de kan ikke sparke han uten mye dokumentasjon. 

Derimot i Japan er ofte arbeidslivet tøft og du må gjøre alt sjefen og andre autoriteter ber deg om. Mange ansatte i Japan blir utnyttet og overarbeidet. Den samme kulturen har også ført til at mange jobber i Japan gjøres på veldig ineffektiv måte, ingen tør å utfordre systemet. Er det også positivt?

Ja mange flyktninger i senere tid har vært økonomiske flyktninger. Men sett deg selv i samme situasjon, Norge er bombet sønder og sammen. Du vil finne et hjem til din kone og barn. Selvfølgelig vil du tenke hva som er best for deg og dine. Nettopp og dra til et stabilt land med god økonomi, og om de gir deg masse hjelp til og starte det nye livet. Enda bedre!

Jeg forstår asylsøkerene godt, også de som er rene økonomiske migranter. Jeg ville gjort nøyaktig samme i deres situasjon. 

Det er politikerene jeg kritiserer, hva er poenget med å hindre familier familiegjenforening? Å tvinge folk til å leve adskilt og i verste fall bli skilt er ikke en oppskrift på økonomisk vekst, eller å spare penger. Her er Norge strengere enn Japan.

Du skulle tro at en slik sympatiløs familiegjenforeningspolitikk også vil føre til en streng asylpolitikk, men her går Norge motsatt vei. Dette er folk som kunne fint bodd i en flyktningleir, har liten eller ingen tilknytning til Norge og koster enorme summer for Norge. Men her har Norge en veldig liberal asylpolitikk. Det gir ingen mening.

Familiegjenforening er skjerpet i Norge grunnet misbruk. Om de misbruker det i Japan så blir det en slik neglisjerbar forskjell for samfunnet grunnet demmes enorme befolkning og relativt lavt antall "ikke japanere"

Dette er helt feil, ta en titt på situasjonen. 

1. Du må ha en inntekt over 250k i år og ifjor. Det finnes ingen andre måter å vise at man kan finansiere familiemedlemmet.

2. Du kan ikke søke på turistvisum.

3. Ventetiden er på over 1 år. I mellomtiden må du bo adskilt. 

4. Prisen er på 10500 kroner, og pengene går ikke til saksbehandlere. 

Joda, vi har noen krav for å forhindre pro-forma, men det er lett å komme med nok bevis til å tilfredstille kravene, fordi de sjekker ikke ordentlig. Det er faktisk lettere for noen ikke elsker hverandre, fordi de bryr seg ikke om de må bo adskilt. 

Reglene er ikke for å hindre misbruk, men å gjøre det så uattraktivt som mulig å søke familiegjenforening slik at færre søker. Da kan politikerene si, "se jeg har redusert innvandringen" når de bare har redusert innvandringen som bidrar til Norge.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har forklart deg hvorfor folk ikke flytter seg i Norge, fordi de blir ikke normalt spurt om å flytte seg. Det andre eksemplet relatert til bil kan absolutt skje i Japan, vesentlig flere dør i trafikken i Japan enn i Norge.

Du får generelt sett ikke sparken om du er en dårlig ansatt i Norge. I Norge har vi reguleringer som gjør det veldig vanskelig å sparke en ansatt. Bare prøv, finn en ansatt som gjør en elendig jobb og klag til sjefen. Ingenting kommer til å skje, fordi de kan ikke sparke han uten mye dokumentasjon. 

Derimot i Japan er ofte arbeidslivet tøft og du må gjøre alt sjefen og andre autoriteter ber deg om. Mange ansatte i Japan blir utnyttet og overarbeidet. Den samme kulturen har også ført til at mange jobber i Japan gjøres på veldig ineffektiv måte, ingen tør å utfordre systemet. Er det også positivt?

Jeg forstår asylsøkerene godt, også de som er rene økonomiske migranter. Jeg ville gjort nøyaktig samme i deres situasjon. 

Det er politikerene jeg kritiserer, hva er poenget med å hindre familier familiegjenforening? Å tvinge folk til å leve adskilt og i verste fall bli skilt er ikke en oppskrift på økonomisk vekst, eller å spare penger. Her er Norge strengere enn Japan.

Du skulle tro at en slik sympatiløs familiegjenforeningspolitikk også vil føre til en streng asylpolitikk, men her går Norge motsatt vei. Dette er folk som kunne fint bodd i en flyktningleir, har liten eller ingen tilknytning til Norge og koster enorme summer for Norge. Men her har Norge en veldig liberal asylpolitikk. Det gir ingen mening.

Familiegjenforening er skjerpet i Norge grunnet misbruk. Om de misbruker det i Japan så blir det en slik neglisjerbar forskjell for samfunnet grunnet demmes enorme befolkning og relativt lavt antall "ikke japanere"

Dette er helt feil, ta en titt på situasjonen. 

1. Du må ha en inntekt over 250k i år og ifjor. Det finnes ingen andre måter å vise at man kan finansiere familiemedlemmet.

2. Du kan ikke søke på turistvisum.

3. Ventetiden er på over 1 år. I mellomtiden må du bo adskilt. 

4. Prisen er på 10500 kroner, og pengene går ikke til saksbehandlere. 

Joda, vi har noen krav for å forhindre pro-forma, men det er lett å komme med nok bevis til å tilfredstille kravene, fordi de sjekker ikke ordentlig. Det er faktisk lettere for noen ikke elsker hverandre, fordi de bryr seg ikke om de må bo adskilt. 

Reglene er ikke for å hindre misbruk, men å gjøre det så uattraktivt som mulig å søke familiegjenforening slik at færre søker. Da kan politikerene si, "se jeg har redusert innvandringen" når de bare har redusert innvandringen som bidrar til Norge.

Dødsfall i trafikken har nok flere variabler enn høfflighet så hvordan er det relevant?

Du kan lett sparke folk i Norge om de ikke gjør jobben sin, det er bare ofte en noe lengre prosess. Og er det en sterk fagforening bak de, sørg for at du har alt på ditt rene når du sparker. Simpelt, du har ansatt de til en jobb, de kan ikke/vil ikke gjøre jobben da må vi få noen andre til og gjøre dette.. Meh må jeg virkelig forklare slikt basic greier. 

Min lokale kebab sjappe hadde vel type 7 forskjellige eiere. Kar 1 henter kar 2 fra hjemlandet(familie gjenforening)

Kebab sjappe kjøres konkurs etter og ha drevet momsfritt en stund.

Kar 2 kjøper konkurs boet. Henter kar 3 fra hjemlandet. Og sjappa kjøres konkurs igjen og kar 2 stikker til hjemlandet.

Kar 3 tar over osv.....

Det finnes fly. Om det er din kjære, hvorfor kom dere ikke sammen?

Hva er hastverket? 

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dødsfall i trafikken har nok flere variabler enn høfflighet så hvordan er det relevant?

Det er relevant fordi de fleste trafikkulykker er på grunn av dårlig kjøring. 

Du kan lett sparke folk i Norge om de ikke gjør jobben sin, det er bare ofte en noe lengre prosess. Og er det en sterk fagforening bak de, sørg for at du har alt på ditt rene når du sparker. 

Det var det jeg sa, du kan bare sparke noen om du har god dokumentasjon.

Det fører til at mange dårlige ansatte får bli i sine posisjoner i Norge, mens i Japan vil de bli sparket. 

Hva er hastverket? 

Du kan ikke fly sammen fordi hun trenger visum, noe hun ikke vil få uten å vente i hvert sitt hjemland opp til flere år, noen ganger for alltid. Hva er hastverket, vet du hva familie er for noe? 

Personlig så ungikk jeg hele problemet ved å søke igjennom Danmark. Om jeg måtte følge Norges idiotiske regler så hadde det vært meningsløst å engang dra til Norge. Det gir kanskje mening å vente 2 år om man drømmer om å reise til Norge, ikke like mye om man planlegger å bo i Norge i noen år før man reiser et annet sted.

Og før du spør, hvorfor reiser ikke alle igjennom Danmark eller et annet EU land. For det første krever det at du ikke har noen forpliktelser i Norge, for det andre finnes det fortsatt krav og for det tredje er det så ukjent at når jeg overførte visumet fra Danmark til Norge så nektet de først å ta imot søknaden. Jeg måtte da vise til UDI sine egne regler før han aksepterte søknaden.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nettopp dette som skjer med hvite men ingen gir faen fordi de mangler melatonin. 

Jeg vet dette er ett vanskelig konsept for deg og dine likesinnede å forstå, men hva med at vi gjør det så enkelt at vi har de samme sosiale og moralske krav til folk som er både lyse og mørke i huden? Vet det er en helt crazy tanke, men kanskje hvilken farge du har på huden ikke skal spille så stor rolle lenger i sosial sammenheng (se selvsagt bort ifra biologiske forskjeller).

"Haha. Dumme lykkelige velstående hvite i deres storslåtte frie og fredelige demokratiske samfunn hvor du ikke blir drept for å kritisere myndighetene, hvor alle barn får skolegang og sosial sikkerhet."

Joda. Jeg forstår at rasismen ikke høres slik ut -- men jeg nøyer meg med å synes synd på mennesker som mangler kunnskap og utdannelse, enten de bor i utlandet eller i Norge.

Det blir ekstra trist når velstanden vår ikke har noe med genetikk å gjøre;

Rasistene i utlandet tilskriver indirekte vår suksess til vår rase, og sin egen mislykkethet og dårlige samfunn til sin rase.

Fattigdomsbekjempelse og skolegang er den eneste måten å utrydde rasisme på;

Vi kan ikke bekjempe fattigdom og mangel på skolegang i utlandet slik vi kan her hjemme, enda.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er relevant fordi de fleste trafikkulykker er på grunn av dårlig kjøring. 

Du kan lett sparke folk i Norge om de ikke gjør jobben sin, det er bare ofte en noe lengre prosess. Og er det en sterk fagforening bak de, sørg for at du har alt på ditt rene når du sparker.

Det var det jeg sa, du kan bare sparke noen om du har god dokumentasjon.

Det fører til at mange dårlige ansatte får bli i sine posisjoner i Norge, mens i Japan vil de bli sparket. 

Hva er hastverket?

Du kan ikke fly sammen fordi hun trenger visum, noe hun ikke vil få uten å vente i hvert sitt hjemland opp til flere år, noen ganger for alltid. Hva er hastverket, vet du hva familie er for noe? 

Personlig så ungikk jeg hele problemet ved å søke igjennom Danmark. Om jeg måtte følge Norges idiotiske regler så hadde det vært meningsløst å engang dra til Norge. Det gir kanskje mening å vente 2 år om man drømmer om å reise til Norge, ikke like mye om man planlegger å bo i Norge i noen år før man reiser et annet sted.

Og før du spør, hvorfor reiser ikke alle igjennom Danmark eller et annet EU land. For det første krever det at du ikke har noen forpliktelser i Norge, for det andre finnes det fortsatt krav og for det tredje er det så ukjent at når jeg overførte visumet fra Danmark til Norge så nektet de først å ta imot søknaden. Jeg måtte da vise til UDI sine egne regler før han aksepterte søknaden.

Jeg vet alt om hvor tungvindt de er, jeg aner ikke nok om de til og uttale meg for mye om familie gjennforening.

Men vet at min stebror sleit med og få kona som han fant i utlandet selv om han alltid har bodd i Norge. Burde nok kanskje finslipes litt de reglene. Vet at når et familiemedlem av hu skal på besøk må de dokumentere at de har penger til og fø de den tiden de er her.

Det går til slutt da etter mye om og men, men det er jo Norges byråkrati i et nøtteskall. Norge har antall byråkrater til land med 25 millioner innbyggere, og søknads tid på ting er 3 måneder der i andre land er det dager.

Bare sier at det kan ikke bare være helt fritt frem eller. For da blir det veldig misbrukt, og vanskelig for Norge og kordinere integrasjon.

Siden det kan bare plutselig komme en drøss med folk, som vi ikke har ressurser til eller system nok til og følge godt nok opp.

Syntes det er viktig at de blir fulgt opp og får hjelp til og starte livet når de kommer hit, det kan bli noe vanskelig om du har liten kontroll på hvor mange som kommer. 

Helt enig, spre rikdommen vi har nok til alle og litt til. 

Skole er viktig, mulig systemet er noe utdatert men. Er jo laget for og produsere industrielle arbeidere i stor grad. Skulle ønske skolen var mer åpen for kreativitet og interesser. Vanlige skole modellen i dag er alle skal ha, 1 dose matte, 1 dose norsk, halv dose historie etc. Noen har faktisk behov for 2 doser matte, og noen har bare bruk for 0.3. 

La psykologi bli en del av pensum. Det er et gunstig fag som vil gagne alle.

Ja som en som jobber langt og lenge fra familie ofte så ser jeg ikke helt hastverket, så lenge du vet de har det bra. Men er vel kanskje det som er spørsmålet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...