Relex Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Noen som vet hvordan man kan få røyktgass på en 2.0 TDI? Den er på 1.3 burde vel være under 0.5 Det ryker like mye når motoren er kald og varm. Noen ganger ryker det mye andre ganger ryker det litt uavhengig av motortempen. Fargen på røyken kan jeg ikke si litt vanskelig og se men den er gråblå aktig. Noen mener på at det kan være turboen som er gåen, men eneste kall d symtomet er røyken og at den starter veldig rart den starter ikke sånn vanlig kinning, den starter med litt dunk og buldre lyd også er den helt grei på tomgangen, så kan d være turboen? Eller kan det være og skifte ut lambdasonden og/eller luftmangemåler? Eller evt andre ting Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2. februar 2018 Del Skrevet 2. februar 2018 Dunk og buldrelyd kan være dyser som er dårlige. Du får selvtenning som gir spontan trykkobygging. Kan også være skadet sylinder som gir dårlig komp og olje som kommer ut via eksos. Start med det enkle. Sjekk dysene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå