Mastiff Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 (endret) Jeg blir sprø!!! Jeg tenkte litt feil, og trodde jeg satte opp nettverkssegment, ikke nettverksadresse, under DHCP i det elendige oppsettet til Telenors Zyxel-ruter (det er altså under DHCP man setter opp ruterens egen LAN-adresse!!!). Dermed ble ruteren satt til 10.0.0.0 som ADRESSE! For det første burde det jo ikke vært mulig å sette den opp til en ugyldig adresse, selv om man prøvde. Men greit nok, tenkte jeg, det var vel bare å ta en fabrikkinnstillinger av ruteren. Så jeg krabbet ned i kjelleren, der jeg har teknisk rom med takhøyde på 160 cm... Og særlig... Den kommer opp i fabrikkinnstillinger, og med en gang den får kontakt med Internett, så er den tilbakestilt til 10.0.0.0 Jeg har prøvd å sette den opp ferdig med DSL-pluggen ute (da kommer den 1000 ganger bedre, originale Zyxel-menyen), og alt er riktig satt opp, men med en gang jeg kobler til DSL-pluggen igjen, går den direkte tilbake til den gale innstillingen. Jeg har også prøvd å endre innstillinger mens den holder på å koble seg til, og trykke Apply i vilden sky, men den henter uansett ned innstillingene. Er det noen måte å hindre den i å gjøre det på? Som om ikke det er nok, er det å endre sånt ikke noe kundeservice hos Telenor kan gjøre. Nei da, vanlig kundeservice må man ringe til Telenoreksperten, og betale 25 kroner minuttet. Og det første minuttet bruker de til "identitetskontroll". De åpner igjen i morgen tidlig, men det er jo virkelig å innrømme nederlag å gjøre det... Så er det noen som har et godt tips her? Endret 20. januar 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 kanskje du først lar den laste ned fra skyen, så går du inn via den webbaserte adressen og slår det av. så nullstiller du og vips? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 20. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2018 (endret) Takk, men det er akkurat det som er problemet. Det går ikke an. Du kan jo prøve å gå inn på en ruter som er satt opp til en ip som slutter med .0... Det er umulig. Det går ikke å pinge engang. Endret 20. januar 2018 av Mastiff Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Hvis du resetter den uten at den er online, går inn via webprogrammet så snart den er online og enten lagrer eller slår sv tjeneste. Rekker man ikke det før den har lastet ned fra sky? 2. Prøvd å logge inn via Telenor minside for å se der? Mulig du km nullstille derfra også ? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Nei, jeg hadde prøvd det også. Det går ikke an å slå av nedlastingen fra skyen, virker det som. Og nei, på minside kan man ikke styre det, iallfall ikke når ruteren ikke funker internt. Minside påsto faktisk at man måtte skru på trådløst nett for at det skulle fungere i det hele tatt! Så jeg måtte bite i det sure gresset (for å blande mine metaforer) og ringe telenorhjelpen. Jeg klarte iallfall å holde meg under minuttet ved å ramse opp ID-informasjonen min med en gang og fortelle j... kjapt hva som var problemet. Heldigvis skjønte han tydeligvis at det var noen som visste hva han gjorde og begynte ikke på flytskjemaet, med "har du husket å sette i kontakten, har du prøvd å trekke ut kontakten og sette den inn igjen" og så videre. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 hehe det var da bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå