heffalump Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Har kikket etter en rimelig DVD±brenner som er rask på vanlig CD-brenning også. Fant denne: PikaOne DVD±RW brenner NOK 899,00 CD-R 40 X • CD-RW 24 X ! Har inntrykk av at de fleste DVD-brennerne har lav hastighet på vanlig CD (vanligvis 16x). Er det noen som har erfaringer med denne? Vet dere om regionfri firmware? Eller er det andre brennere jeg heller bør se på? Takknemlig for svar, har lyst å gjøre et bra kjøp for en gangs skyld PS: hvordan finner jeg ut om denne (og andre) støtter overburn, og hvor mye? Endret 11. desember 2003 av heffalump Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Var inne og så på denne selv, og fant ut at det er den samme som BTC DRW1004 med eget forum her: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?threadid=79313. Forumets moderatorer en BTC-representant som er eksemplarisk behjelpelig. Det virker på meg som om det er mye problemer med den iflg forumet. Men det er ikke godt å vite hvilke probemer som skyldes brukerne og hvilke som skyldes produktet. Det hadde mao vært fint om noen i HW-forumet kunne poste sine personlige erfaringer med denne brenneren. Man kan bruke BTC firmware på den. Når det gjelder regionfr firmware kan den plukkes opp her: http://www.firmware-flash.com/~tdb/. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hvorfor ikke gå for en Lite-On? brenner cd`er på samme hastighet 40X/RW på 24X Mener du får denne bl.a. på Elkjip for rundt 1000,- Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 PikaOne ser helt ok ut, jeg mener, funker den ikke er det jo en garantisak... Lite-On har jeg ikke funnet noe info på, hvilken modell er det? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Nå var jeg faktisk innom Elkjip i dag, men husker ikke helt hva brenneren til Lite-On heter, men mener det er 401-s eller noe i den duren... Endret 14. desember 2003 av Wipeout Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Lite-On LDW401S 4xDVD+R http://www.liteonamericas.com/us/DVDRW_401S.htm Endret 14. desember 2003 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 1: Jeg har ikke denne brenneren selv - ennå (har en mediagear på vei som er produsert av BTC). Men her er mine kommentarer etter hva jeg har hørt og lest: -Støtter overbrenning opp til 99 minutter på CD-R. -Har et mediatek brikkesett som gjør at den er bedre istand til å lage backup kopier av kopibeskyttede plater. -Har problemer med en del billige DVD plater - spesielt princo. -har vært en relativt høy returprosent på denne brenneren - dog mest grunnet brukere som bruker billige DVD-R plater og ikke får disse til å virke. Sammenlignet med eneste konkurrent med samme specs: Lite-On LDW-411S (selges av blant annet itbutikken og databutikken) ser det ut som denne har litt dårligere DVD medie støtte, men ellers er ganske lik. Skulle bare mangle da både Lite-On og BTC bruker det samme mediatek brikkesettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå