Rogerar Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 (endret) Hallo Trenger hjelp til en formel for å løse et problem. Tror jeg har forklart det i vedlagt excel ark. Kort forklart: 1 er min hoved(database) fane. 2,3,4 osvosv er faner som skal brukes til div formål. Jeg mangler en formel der jeg kan hente ut alle summer i Verdi A og Verdi B fra fane 1 til vær sin kolonne Verdi A og Verdi B i fane 2 bare ved å kunne skrive inn eksempel 0011 under transaksjoner i fane 2. Som i mitt eksempel 1 så er jo noe ala det jeg er ute etter bare at der så summerer den ikke fra alle med samme nr. Har funnet en løsning med å bruke =SUMMER.HVIS.SETT som et mellomledd på fane 1. Så bruker jeg =FINN.RAD i fane 2. Dette i vedlegg test 2. Finnes det noe annet å bruke i stede for denne melloløsningen? test.xlsx test2.xlsx Endret 20. januar 2018 av Rogerar Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Hei Det er mulig jeg har gått glipp av en nyanse. Men så vidt jeg skjønner er løsningen i test.xlsx, ark 2, celle F14 rett og slett =SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!B:B) og G14 =SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!C:C) Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
Rogerar Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 (endret) Hei Det er mulig jeg har gått glipp av en nyanse. Men så vidt jeg skjønner er løsningen i test.xlsx, ark 2, celle F14 rett og slett =SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!B:B) og G14 =SUMMERHVIS('1'!A:A;E14;'1'!C:C) Beste hilsen Harald Takk skal du ha. Jeg prøvde også denne summerhvis tidligere men jeg ser jeg hadde glemt å referere til kolonne "E" Endret 21. januar 2018 av Rogerar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå