Gå til innhold

NF7-Sv2.0

Sennep

Anbefalte innlegg

Godag.

Har et snodig problem. Min maskin låser/fryser seg. Det kan skje nårsomhelst med default cpu, volt og timings, men skjelden. Dersom jeg da velger å kjøre 215 * 8,5 som ikke er klokking eller 200*11 ,låser/fryser alt seg etter en stund gjerne i spill..

Det første som slo meg var tempratur kontroll i fra HK, har fem stillegående kabinettvifter, to iframme på HDene, to bak og en på siden som blåser på chipsettet og cpu. På cpuen har jeg en stillegående heatpipe sak fra coolermaster, og idle er tempen rundt 45 ved romtemp, og 50-53 med Prime 95 torture. Så konkluderte med at det antagelig ikke er det som forårsaker låsingen ...

-NF7-Sv2.0
-Barton xp2500 166mhz utgaven og xp2200 ulåst
-Twinmos pc3200 Dual 11 3 2 2
-Radeon 9700 nonpro 330@320

Har ikke prøvet å skifte bios til annet enn den nyeste 1,9. Men det blir nok gjort om jeg ikke finner noen anne løsning(bare for å prøve)

Takker for alle forslag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt at tidligere versioner av bios er mer stabile når det gjelder klokking. Det er jo verdt et forsøk om det virker eller ikke, men helst vil jeg vite hva som er galt. Det er jo ikke normalt at alt bare fryser !!! Hadde maskina bare startet på nytt eller fått blåskjerm hadde det vert 10 ganger bedre !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...