Gå til innhold

Adapter fra so-dimm til standard/desktop-ram

bo1e

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd et sånt adapter? Ser ut som det er enklere å få tak i minnebrikkene jeg ser etter i so-dimm, og adapterene koster 20-30 kr stk. Hvis det funker, og det ikke blir plassproblemer så hadde det vært snedig.

https://www.ebay.com/itm/PCB-DDR3-204-Pin-Laptop-SO-DIMM-to-Desktop-240-Pin-Lod-DIMM-Memory-RAM-Adapter-/222796618427

Snublet over denne rett etter jeg postet:

https://linustechtips.com/main/topic/584953-can-you-fit-sodimm-memory-into-a-standard-dimm-mobo-yes-you-can/

Ser lovende ut. Kanskje flere som kan ha nytte av noe sånt.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Styr unna, har selv kjøpt slikt det virket ikke, og de er utrolig dårlig kvalitet, knekker lett så er bare tull å selge slikt.

Tanken er god i utgangspunktet hvis man har ram for laptop, men maskinen vil ikke starte eller vises ikke rambrikken i bios\windows så minnekontrolleren kun deaktiver brikkerne på den kontrolleren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Japp det ble min erfaring også. De kostet jo nesten ingenting, så det var ikke akkurat noen krise. Men det funket ikke i de tilfellene jeg testet. To forskjellige pcer og ram-brikker fra to forskjellige produsenter. Alt var dødt. Greit å få det skrevet ned i tilfelle andre skulle få lyst til å prøve.

Mange som skriver at det funker for dem, og at de har kjørt med stabil maskin over lang tid. Så det kan tydeligvis klaffe også. Men det er bingo at best. Kan hende det er forskjellig kvalitet på adapterene. Jeg kjøpte billigste sorten fra kina, men det selges noen også med noenlunde brukbare tilbakemeldinger på amazon for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...