Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Støtfanger Nissan Patrol, godkjent?

herrso

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å titter på en patrol som jeg vurderer å kjøpe. Den har en støtfanger både foran og bak i stål med vinsj gjemt bak fremre fanger. Usikker om denne er godkjent på eu kontroll eller ikke så håper at noen her kan gi meg noen svar. :)

tror det er støtfangere fra nomax, de er 6mm.

post-471932-0-91331000-1516349862_thumb.jpg

post-471932-0-63871100-1516349870_thumb.jpg

post-471932-0-18981400-1516349878_thumb.jpg

Endret av herrso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

støtfangerne er nok ok, men det er kanskje krav til skvettlapper bak?

§ 32-2.Skjerming av hjul på bil

Takk for svar  :) 

Skvettlapper er ikke noe problem å få ordnet.

Vanskelig å bli klok på om det er lov eller ikke med en slik fanger. Noen mener at det ikke blir godkjent siden original fanger var i plast? Høres rart ut for min del. 

Lenke til kommentar

Vanskelig å bli klok på om det er lov eller ikke med en slik fanger. Noen mener at det ikke blir godkjent siden original fanger var i plast? Høres rart ut for min del.

Det ser ut som en ARB fanger av en type som skal ha godkjenningspapirer og som det ikke er behov for å få innskrevet i vognkortet.

Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt at ikke de lysene der tilfredsstiller kravet i kjøretøyforskriften.

ARBEIDSLYS

8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys.

8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger.

8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent.

8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...