herrso Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Hei Driver å titter på en patrol som jeg vurderer å kjøpe. Den har en støtfanger både foran og bak i stål med vinsj gjemt bak fremre fanger. Usikker om denne er godkjent på eu kontroll eller ikke så håper at noen her kan gi meg noen svar. tror det er støtfangere fra nomax, de er 6mm. Endret 19. januar 2018 av herrso Lenke til kommentar
joka Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 støtfangerne er nok ok, men det er kanskje krav til skvettlapper bak? § 32-2.Skjerming av hjul på bil https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_32#KAPITTEL_32 Lenke til kommentar
herrso Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 støtfangerne er nok ok, men det er kanskje krav til skvettlapper bak? § 32-2.Skjerming av hjul på bil https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_32#KAPITTEL_32 Takk for svar Skvettlapper er ikke noe problem å få ordnet. Vanskelig å bli klok på om det er lov eller ikke med en slik fanger. Noen mener at det ikke blir godkjent siden original fanger var i plast? Høres rart ut for min del. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Vanskelig å bli klok på om det er lov eller ikke med en slik fanger. Noen mener at det ikke blir godkjent siden original fanger var i plast? Høres rart ut for min del. Det ser ut som en ARB fanger av en type som skal ha godkjenningspapirer og som det ikke er behov for å få innskrevet i vognkortet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Selv støtfangeren ser jeg ikke noe problem ved, men kufangeren montert frempå vil nok kunne by på problemer dersom den ikke er godkjent ved trafikkstasjonen og skrevet inn i vognkortet. Lysene foran er definitivt ikke lovlige. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Er de ikke lovlige om de IKKE er koblet via kjørelys/langlys?Slik at de da er arbeidslys? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Det er ganske opplagt at ikke de lysene der tilfredsstiller kravet i kjøretøyforskriften. ARBEIDSLYS 8. Bil kan ha en eller flere lykter som gir hvitt eller gult arbeidslys. 8.1 Lyktene skal gi stor spredning og må kunne reguleres i forskjellige stillinger. 8.2 Lykten(e) skal være koplet slik at de ikke kan lyse uten at parkeringslys, baklys og lys for kjennemerke samtidig er tent. 8.3 Arbeidslyset skal være koplet over egen bryter og være sammenkoplet med kontrollampe som er godt synlig fra førerens plass og som viser når arbeidslyset er tent. Lenke til kommentar
Sandnessen Skrevet 10. september 2021 Del Skrevet 10. september 2021 Bump. Ble folk noe kloke på dette? Var støtfangeren lovlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå