Gå til innhold

ATI’s Mobility Radeon 9600 og Mobility FireGL T2

Redbook

Anbefalte innlegg

Er det noen ytelsesforskjell mellom disse (Mobility Radeon 9600 og Mobility FireGL T2) to skjermkortene i en bærbar?

Eller kanskje det rett og slett er det samme kortet???? Ikke vet jeg, men jeg håper noen kan forklare meg dette.

Har sett at IBM leverer sin ThinkPad T41p med Mobility FireGL T2, mens Dell har annonsert at 8600 skal leveres med et Mobility Radeon 9600 pro skjermkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fireGL kortene er på linje med nvidias quadro-serie kort dedikert til krevende applikasjoner som AutoCAD, 3D studio max etc. tror firegl t2 er ca. det samme kortet som et vanlig radeon 9600,men har i tilegg avanserte funksjoner som de ovennevnte.rent prismessig er det lite lurt å kjøpe slike maskiner da de er beregnet på profesjonelle brukere og vanligvis koster mye!i spill er de nok omtrent like gode

Lenke til kommentar

Bamsemoms har mye rett i det han sier. Fire GL T2 er samme chip som radeon 9600 pro, men med godkjent "affinitet" til CAD applikasjoner. Spesifikasjons messig skal disse kortene ha identisk ytelse på spill, dette er imidlertid ikke tilfelle. Fire GL er pittelitt dårligere enn radeon 9600 pro. Derimot er Fire GL veldig mye kraftigere når det kommer til 3d applikasjoner som Maya, 3ds MAX, Softimage o.s.v. Prismessig er det en enorm forskjell. Fire GL kortene koster omtrent det dobbelte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...