NTB - digi Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Dreamliner.Norwegian-fly satte fartsrekord over Atlanteren Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 ..Men hvis man på bakken hørte dette flyet ville det vel fremdeles blitt ett overlydssmell? Eller? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 ..Men hvis man på bakken hørte dette flyet ville det vel fremdeles blitt ett overlydssmell? Eller? Ikke så lenge det er medvind. Lufthastigheten rundt flyet blir bakkehastigheten - vindhastigheten. Regnet ut til hele 924km/t Godt under lydmuren. Lenke til kommentar
Trulzzz Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 ..Men hvis man på bakken hørte dette flyet ville det vel fremdeles blitt ett overlydssmell? Eller? Dette med sjokkbølger og effektene av overlydshastighet er kompliserte greier. Men, flyet ville ikke skapt noen sjokkbølger på bakken, og ikke der det befant seg heller. For å "Bryte lydmuren" må luftstrømmene rundt strukturen på fartøyet overstige en viss hastighet (Avhengig av temperaturen). Ettersom lufthastigheten var på 325 km/t, beveger flyet seg 325 km/t raskere i forhold til bakken enn det det ellers ville gjort, men i forhold til luften som flyet beveger seg i, flyr flyet i en helt normal hastighet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_VC10 The performance of the VC10 was such that it achieved the fastest crossing of the Atlantic by a jet airliner, a record still held to date for a sub-sonic airliner, of 5 hours and 1 minute;[1][2] 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 "But on 7 February 1996, this modern engineering marvel enjoyed a moment of record-breaking history. For that day, Captain Leslie Scott, Senior First Officer Tim Orchard and Senior Engineering Officer Rick Eades flew British Airways Concorde G-BOAD between New York City, USA, and London, UK, in a world-beating time of 2 hr 52 min 59 sec. The plane covered the 6,035 km (3,750 miles) at an astonishing average speed of 2,010 km/h (1,250 mph)." Håpe de bryner seg mer på kommersielt overlydshastighets fly over hav o.l Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_VC10 The performance of the VC10 was such that it achieved the fastest crossing of the Atlantic by a jet airliner, a record still held to date for a sub-sonic airliner, of 5 hours and 1 minute;[1][2] Dette var dog ikke mellom NYC og London, men mellom NYC og Prestwick i Skottland. Direkterute fra Prestwick til London tar ca en halvtime å fly i rekordfart, så Norwegian-flyet var nok raskere i forhold til VC-10'en også. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Kort fortalt var den raskest. Untatt alle som har vært raskere. Fantastisk logikk Jeg kan løpe raskere enn en Formel 1 bil. Untatt alle Formel 1 biler som har kjørt raskere Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 https://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_VC10 The performance of the VC10 was such that it achieved the fastest crossing of the Atlantic by a jet airliner, a record still held to date for a sub-sonic airliner, of 5 hours and 1 minute;[1][2] Dette var dog ikke mellom NYC og London, men mellom NYC og Prestwick i Skottland. Direkterute fra Prestwick til London tar ca en halvtime å fly i rekordfart, så Norwegian-flyet var nok raskere i forhold til VC-10'en også. Det er slettes ikke sikkert, NYC - London direkte er da kortere enn NYC - London via Prestwick. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå