BravoAlfa Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Jeg har sett at noen fra hæren og luft har brukt anker i sin beret, og at noen fra sjø har brukt H5 kongemerke. Noen som vet hvorfor de bruker dette, og om det i det hele tatt er tillatt? Kunne jeg brukt anker i min beret siden jeg tjenestegjør ved en avd der det både er luft, hær og sjø? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Så vidt meg bekjent og ut fra det jeg husker, så bruker man det merket man fikk utdelt når man fikk beret, altå fra sin originale avdeling. Det samme gjelder så vidt jeg husker de gull-"pinsene" man får. Lenke til kommentar
BravoAlfa Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 Ja var det jeg også trodde. Men har sett flere bruke andre merker en de fikk utdelt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) Noen syntes sikkert andre sine merker er kulere og vil ha de Men "standarden" så vidt jeg husker er at man har den avdelingen man starter i sitt merke uansett hva man driver med senere. Vet f.eks om en som bruker beret over alt uansett tjeneste, folk er forskjellige.. Selv vet jeg knapt hvor min er. Endret 19. januar 2018 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå