Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Naboklage pga støy ved gj.snitt 42db / peak 80db før 2300 - i min leilighet

TonyTp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett opp en mikrofon og høytaler som spiller bankelyder tilbake. Med ekko.

Der var en god ide. Eller Sputnik på repeat

Hvordan løser dette problemet mener du?

Kan jo se for meg en løsning, at TS blir kastet ut og dermed ikke får mer klager fra naboen..

Men TS virker heldigvis oppegående nok til at h*n ikke går på slikt tull :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Drit i å tilpasse deg og gjøre ditt og datt. Så lenge du lever livet innenfor lovlige og normale tider og ikke konstant er det ingen problem. Tåler man ikke lyd så ikke flytt til borettslag. Drit i klagingen og bankingen.

Jeg drar på jobb kl05 hver hverdag, og sover ganske greit. Bryr meg ikke om naboen over tramper litt sent på kvelden eller har på TV, fordi jeg må tåle slikt i leilighet. Akkurat som de må tåle jeg har besøk og musikk fra tid til tid. Samspill heter det.

Endret av Darkbill
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde ignorert og bedt henne ta alle klager via styret. Evt. anmeldt for å få besøksforbud.

På hvilken måte er besøksforbud løsning på noe her – eller i det hele tatt relevant?

Det vil gjøre det til et lovbrudd av naboen å ta kontakt med TS. Folk er dømt for å ha brutt besøksforbud ved å "poke" noen på facebook. Så å ringe på døren, eller banke i veggen vil nok ihvertfall kvalifisere..

Lenke til kommentar

Synes dere begge bør skjerpe dere og ta hensyn til hvor dere bor. Jeg ville heller hatt en nabo som har fest annenhver lørdag enn å høre på bass på tilfeldige tidspunkt. Er bass viktig for deg, så er ikke en gammel leilighet noe for deg. De aller fleste er stille og rolige uten subwoofer. Har man spesielle behov, får man se etter en plass å bo der det passer seg.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som tidligere nabo med opp til flere i samme bygg med hjemmekino, musikkanlegg og holdninger som "det må da være lov å ha en fest nå og da (les:hver helg med påfølgende nachspiel)" samt lite forståelse for at ikke alle andre i bygget var studenter med døgnrytme dertil må jeg bare få oppfordre deg til å droppe sub/bass.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg prøvde forklare dem at det ikke hjelper å slå ned lyden. Av 5 forskjellige av samme ulla klarte jeg endelig å få en av dem med inn i leiligheten min for å høre (les: føle) hvordan nesten ingen volum og lav bass var. Han tok hintet da. Det er omtrent som å bo over en nattklubb.

Det du bør gjøre, først og fremst, om ikke denne naboen lar deg komme inn til seg for å høre, er å prøve de andre naboene du deler vegg med. Da kan du i allfall tilnærmet sjekke hvordan det høres ut. Klart det kan være du har en sånn nabo som ikke tåler noe, men det er jo greit å få undersøkt at det ikke er deg som er den kjipe naboen?

Anonymous poster hash: 01675...5d4

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...