aklla Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Hvordan står bassen? Selv om du flytter bassen unna veggen kan fortsatt vibrasjonene forplante seg godt i bygget, selv og bass kan være veldig plagsom selv om det ikke er så høy DB. Mulig du kan fjerne veldig mye av støyen til naboen ved å isolere sub`en fra gulvet via vibrasjonsdempende plater. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Sett i gang og dokumenter. Kanskje forsøk å få et besøksforbud mot henne? Lenke til kommentar
TonyTp Skrevet 19. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) @aklla: Jeg har slike. Tror du en plate vil gjøre en bedre jobb? I så fall tips til noe som ikke koster skjorta? Jeg er villig til å gjøre små investeringer her for å være på den sikre siden men samtidig forventer jeg egentlig at hun vil klage uansett så fort hun overhodet hører en lyd. Og helt lydfritt får jeg det ikke. Helt lydfritt kan man heller ikke forvente at det er når man bosetter seg i en blokk med naboer i alle retninger. @Gabri3L: Ja det er i de baner jeg også tenker. Har gått over mailboksen og har mye stygt/grovt som vil kunne falle under paragrafene som ble trukket frem tidligere i tråen (og muligens flere) Endret 19. januar 2018 av TonyTp Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Drit i å kjøp masse greier. Koble fra sub'en og sjekk hva som skjer. 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 (endret) @aklla: Jeg har slike. Tror du en plate vil gjøre en bedre jobb? I så fall tips til noe som ikke koster skjorta? Jeg er villig til å gjøre små investeringer her for å være på den sikre siden men samtidig forventer jeg egentlig at hun vil klage uansett så fort hun overhodet hører en lyd. Og helt lydfritt får jeg det ikke. Helt lydfritt kan man heller ikke forvente at det er når man bosetter seg i en blokk med naboer i alle retninger.Du kan lage noe bedre selv, men det er ett hifi-spørsmål, ikke ett juridisk Anbefaller at du spør her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=397 eller her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=395 (ikke begge steder, sånn til info) Men om du f.eks legger en dyne oppå en plate, og platen oppå en sofa-pute og subberen på toppen av det hele så klart, så kan du teste å se om hun klager om du setter en film med bass hun tidligere har klaget på. Som en midligtidig test så klart. Vil anta det demper vibrasjonen som evt kan forplante seg veldig bra, samtidig som det er gratis å teste. Har bodd under en nabo som spillte musikk/så tv/spillte spill med subben på konstant, selv om det var lavt var det ekstremt plagsomt med en konstant dunking. Men her var det hele tiden, fra morgen til kveld oftes til langt etter 24 hver dag. Så det er kanskje anderledes Endret 19. januar 2018 av aklla 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Plasser sub lengst mulig fra naboens vegg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Plasser sub lengst mulig fra naboens veggHjelper lite om lyden forplanter seg i gulvet, lyden sprer seg godt i betong.. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. januar 2018 Del Skrevet 19. januar 2018 Plasser sub lengst mulig fra naboens veggHjelper lite om lyden forplanter seg i gulvet, lyden sprer seg godt i betong.. Hjelper litt, og om mulig bak sofa, så får en 2 "fordeler", demper lyden litt og en får vibrering der en sitter 1 Lenke til kommentar
TonyTp Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Får ikke plassert sub ved/bak sofa, her er en enkel skisse som viser. Har spesialbestilt sofaen i forhold til stua og den går nesten helt ut mot døren til terrassen. Skal i første omgang forsøke å koble fra sub neste gang jeg har ser film. Ellers er eneste update siden sist 3 nye mailer fra dama til alle sameierne med lange utredelser om hvor forferdelig nabo jeg er Endret 22. januar 2018 av TonyTp 1 Lenke til kommentar
TonyTp Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Ett spørsmål til angående produkter tilsvarende Auralex Subdude: Forstår hensikten med denne er å unngå at basslyd forplanter seg i gulvet og leder videre. Men burde jeg i så fall ha noe som dekker til veggen TV-en er på også? Hullet på baksiden av sub-en, hvor jeg antar mesteparten av trykket kommer ut, går mot denne veggen Endret 22. januar 2018 av TonyTp Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Får ikke plassert sub ved/bak sofa, her er en enkel skisse som viser. Har spesialbestilt sofaen i forhold til stua og den går nesten helt ut mot døren til terrassen. Skal i første omgang forsøke å koble fra sub neste gang jeg har ser film. Ellers er eneste update siden sist 3 nye mailer fra dama til alle sameierne med lange utredelser om hvor forferdelig nabo jeg er Hun virker ganske sprø. Bor man i leilighet må man akseptere at man til tider vil kunne høre at man har naboer. Jeg ville nok forlange å få høre med egne ører hvor ille det er før jeg ville investere i alt mulig. Hvis du har en stole-/hodepute til å ligge, eller noe tilsvarende, så prøv å la subben hvile på den. Jeg bruker selv en stole-pute til samme formål, og det gjør en merkbar forskjell i forhold til lyd som ellers forplanter seg i gulv og resten av huset. Endret 22. januar 2018 av tigerdyr Lenke til kommentar
Woff Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Anbefaler deg en slik: https://swsg.no/svs-pb16-ultra-subwoofer-16-sort og minst en 7.2.4 forsterker. Kjøp så inn 6.000 filmer (for å komme der jeg er!) og spill på tilnærmet full guffe fra kl 16.00 til kl 23.00 til de bærer henne ut vannrett! Bør være over etter maks 3-4 dager. (Tror ærlig talt jeg hadde begått selvmord eller flyttet med en sånn nabo! Livet uten bra lyd og film er ikke mye verdt.) Endret 22. januar 2018 av Woff Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Får ikke plassert sub ved/bak sofa, her er en enkel skisse som viser. Har spesialbestilt sofaen i forhold til stua og den går nesten helt ut mot døren til terrassen. Kjøp en sub som passer under sofa....SONOS plasseres liggende og er meget effektiv Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Hvorfor i all videste skal dere ha TS å tilpasse seg en åpenbar kverulant av en nabo? 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Hvorfor i all videste skal dere ha TS å tilpasse seg en åpenbar kverulant av en nabo? Litt vanskelig å vite hvem som er problemet her etter min mening, greit å sikre at man selv ikke er problemet syntes jeg 4 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Ja man må for alt i verden tekkes ALLE?Når det er uttalt at vedkommende har utallige klager på flere forskjellige så er det rimelig å anta at det er naboen som er problemet i sin helhet. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Ja man må for alt i verden tekkes ALLE? Når det er uttalt at vedkommende har utallige klager på flere forskjellige så er det rimelig å anta at det er naboen som er problemet i sin helhet. Man skal ta hensyn til sine naboer For oss er det vanskelig å vite hvem som er verst her. Vi får jo bare 1 side av saken. Naboen kan godt være kjip, men dyp bass spres ekstremt godt i murbygg, og høres nesten like godt hos naboen. (Og litt kjipt å bare høre bassen...) 5 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Du kan lage en leviterende magnet-subwoofer, bassen vil fortsatt bære. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. januar 2018 Del Skrevet 22. januar 2018 Var en som hang subwooferen i taket, regner med at han ikke hadde noen over seg (Mange år siden så husker ikke detaljene) Lenke til kommentar
TonyTp Skrevet 22. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2018 (endret) Vi kjenner ikke hverandre så slik sett er det vel helt ok at dere tenker jeg muligens er en kjiping som vil guffe på med lyd uten å vise hensyn. Men se litt objektivt på dette: I så fall ville jeg vel bare kjørt på og gitt F uten å føle behov for at fremmede på Internett skulle rettferdiggjøre min dårlige oppførsel? Uansett, dersom tråden skal være konstruktiv er vel det beste utgangspunktet at dere antar informasjonen jeg gir er korrekt (samtidig som jeg også er åpen for å gjøre tekniske forbedringer og eventuelle andre rimelige justeringer) Jeg postet her fordi jeg er/var rådvill i en vanskelig situasjon hvor jeg føler jeg har forsøkt det meste. Og det har jeg gjort for å være imøtekommende og løse en tvist slik siviliserte, voksne mennesker bør gjøre. Men når man bor i en gård som dette skader det uansett ikke å ta de forbehold man kan ta så jeg vurderer å bestille en slik Auralex Subdude, ser de selger det på avshop.no. I mellomtiden har jeg plassert sub-en på et Ikea badeteppe som er rullet sammen. Anlegget har nesten ikke blitt brukt de to siste årene pga. ubehaget naboen skaper og som Dufen sier mener jeg det er helt feil (og uakseptabelt) at jeg skal fortsette å rette meg etter irrasjonell oppførsel. Selv med ytterligere tekniske forbedringer vil jeg uansett måtte håndtere naboen, og da er sannsynligvis en politianmeldelse det eneste riktige. Dagen i dag, hvor hun dunket i veggen på nytt i flere min, er et godt eksempel på det: Da hun dunket satt jeg og jobbet uten en lyd i leiligheten. Eneste støykilde i området var noen ungdommer i nabobakgården som holdt på med et eller annet... Damen ER "sprø". Øvrige naboer, styret, venner som besøker meg - alle er enige i det. Sint, bitter, vanskelig, ufordragelig og mye mer - men ikke "sprø" i form av man kan få henne innlagt. Dog vil jeg si det bare gjør situasjonen vanskeligere å løse. Normal/rasjonell -> Vi kunne snakket om problemet. Totalt psykotisk -> kunne fått henne innlagt. Det her er bare en kjip limbo situasjon. @Dubious jeg har lagt mye penger i leiligheten og ting ser bra ut. Takker for tipset med å ha en høytaler hengende fra taket er ikke en option for min del Endret 22. januar 2018 av TonyTp 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå