steffoyy Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) da jeg skulle hjem fra butikken så fikk jeg ikke opp bilen da jeg trykket på knappen på nøkkelen,fikk heldigvis manuelt låst opp bagasjerommet og klatret igjennom og da jeg satt nøkkelen i tenningen så spratt låsene opp, tenkte at det var batteriet i nøkkelen,så kjøpte nytt men skjer fortsatt ingenting da jeg trykker på nøkkelen. nøkkelen er ikke en flip nøkkel om det har noe og si,og det lyser på nøkkelen når jeg trykker på den. noen forslag? Endret 20. januar 2018 av steffoyy Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. februar 2018 Del Skrevet 3. februar 2018 Er det ikke mulig å sette nøkkelen i låssylinderen i førerdøra + vri om for å låse opp bilen? Hvilken årsmodell er bilen? Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 5. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2018 Er det ikke mulig å sette nøkkelen i låssylinderen i førerdøra + vri om for å låse opp bilen? Hvilken årsmodell er bilen? det kan virke som at låsen på førerdøren har blitt byttet da ingen av nøkklene mine funker på døren,de funker på bagasjerommet tho. 2002 modell Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 (endret) Nøkkelen mister synkroniseringen mot bilen når batteriet dør. Det er mulig det står i manualen hvordan man synkroniserer igjen. Normalt innebærer det bl.a. å sette nøkkelen i førerdøren og vri om. Det er likevel noen forslag her om hvordan det kan gjøres uten å vri om låssylinderen i døren: http://jamesis2.blogspot.no/2012/09/seat-ibiza-1999-2002-key-fob-programming.html http://www.ebay.com/gds/VW-Audi-Seat-Skoda-Key-Programming-Reprogramming-/10000000007277837/g.html Endret 5. februar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Nøkkelen mister synkroniseringen mot bilen når batteriet dør. Det er mulig det står i manualen hvordan man synkroniserer igjen. Normalt innebærer det bl.a. å sette nøkkelen i førerdøren og vri om. Det er likevel noen forslag her om hvordan det kan gjøres uten å vri om låssylinderen i døren: http://jamesis2.blogspot.no/2012/09/seat-ibiza-1999-2002-key-fob-programming.html http://www.ebay.com/gds/VW-Audi-Seat-Skoda-Key-Programming-Reprogramming-/10000000007277837/g.html jeg har prøvd å programmere nøkkelen etter jeg skiftet batteriet i den,men det skjer ikke noe,+ at nøkkelen min blinker konstant når jeg holder inne en knapp,i motsetning til dem jeg har sett på youtube som først starter og blinke etter at dem har holdt inne og trykket på den andre knappen. men kan det være sikring til sentrallås som er problemet? selvom sentrallåsen virker med knappen om er inne i bilen? og vist det hadde vært noe med batteriet i nøkkelen ville det gitt utslag på startsperren da? mtp at den ligger vel i chippen som er i nøkkelen ilag med fjernstyringen til låsen? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. februar 2018 Del Skrevet 6. februar 2018 Jeg kan egentlig ikke si noe om den blinkingen annet enn at det kan være litt vanskelig å få gjort det riktig. Det må gjerne flere forsøk til før det blir suksess. Forøvrig synes jeg at instruksjonene i link nr 2 burde virket. Du må gjerne ta fram oversikten over sikringer i instruksjonsboken og se igjennom sikringer. Chip'en for startsperra i nøkkelen drives ikke av batteriet. Lenke til kommentar
steffoyy Skrevet 22. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2018 jeg har gått igjennom begge linkene flere ganger,men jeg får det ikke til og virke,selvom jeg er rimelig sikker på at jeg gjør rett. men tingen er som jeg nevnte at jeg får ikke opp samme "blinke mønster" som han på youtube,vet ikke om det har noe med saken og gjøre. og jeg prøvde den i link nr 2 flere ganger men skjer ikke noe,ingen horn tuting eller lys blinking når jeg trykker på knappen. så jeg lurer jo nesten på om fob'en er ødelagt,men ville den fortsatt blinke når jeg trykker på den? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. februar 2018 Del Skrevet 25. februar 2018 (endret) Det er mulig fob'en er ødelagt, men det blir dessverre gjetting. Jeg vet ikke om man kan se det med vag-com heller. Endret 25. februar 2018 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå