AnonymDiskusjon Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Hei. Har siden tidlig i høst opplevd hyppig håravfall. Jeg har fortsatt mye hår igjen, men jeg mister så ekstremt mye hver dag (det er hår overalt) og jeg kan merke at det har blitt litt tynnere på toppen + noe større viker. Jeg har siden ungdomsskolen alltid hatt langt krøllete hår, og dette er en særdeles viktig del av min identitet. Har lest meg litt opp på nettet og funnet ut at recrea forte/rogain skal kunne hjelpe til å ihvertfall bremse hårtapet betraktelig. Dersom dette er noe som kan fungere er jeg absolutt villig til å prøve det. Har også hørt at det kan gi bivirkninger som tørr hodebunn og flass (sliter en del med både tørr hodebunn og flass i utgangspunktet) + økt håravfall i starten av behandling eller ved stopp av behandling. I Norge kalles produktet Recrea Forte, men har funnet ut at man kan bestille noe som heter Rogain fra USA, og dette skal ha det samme virkestoffet, og til en brøkdel av prisen av Recrea. Er dette det samme, og kan man bruke Recrea og Rogain om hverandre? Er det noen som har erfaring med dette og vet om det er noe som er verdt å prøve? Hilsen veldig frustrert 22 åring som nekter å la håret falle. Anonymous poster hash: 0ab21...5d7 Anonymous poster hash: 0ab21...5d7 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Ta kontakt med legen og spør. Verdsetter du håret, er ikke prisen særlig høy. 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Du kan bruke de der "vidundermidlene" hvis du ikke bryr deg om at det vokser hår i øra og du mister potensen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Stress forårsaker ofte hårtap, så det gjelder å absolutt ikke stresse. :| Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Jeg tror de mener stress som i for mye sukker f.eks. ting som stresser kroppen. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 bestille noe som heter Rogain fra USA, og dette skal ha det samme virkestoffet "virkestoffet"? Ingen stoffer virker mot arvelig hårtap! Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg nå. Vi har alle vært gjennom: Sjokk-fasen, vantro-fasen, prøve alle "midler"-fasen, resignasjon-fasen, og barber vekk de siste patetiske restene og gi faen!-fasen 4 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. januar 2018 Del Skrevet 20. januar 2018 Jeg har begynt å bli "tynn i luggen" de siste par åra. Jeg har dog planer om å kjøre fast-track fra sjokk-fasen til gi faen fasen Tror faktisk jeg hadde kledd det. Men OT: Snakk med legen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Ingen stoffer virker mot arvelig hårtap! Det trodde jeg de fleste hadde fått med seg nå. Vi har alle vært gjennom: Sjokk-fasen, vantro-fasen, prøve alle "midler"-fasen, resignasjon-fasen, og barber vekk de siste patetiske restene og gi faen!-fasen Jeg hadde foretrukket å kalle "resignasjon" for "aksept", at man godtar denne ustoppelige endringen. Det kommer nemlig flere slike med årenes løp, så dette kan være god trening. Er dessuten også skeptisk til ditt språkbruk om at restene på noen måte er patetiske, de er hva de er. Hvis du snauklipper deg, så gir du ikke faen, du bryr deg! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2018 Jeg kjøpte en gang laserbehandling til 8.000,- for å forhindre hårtap osv.I en alder av 23.. Jeg endte aldri opp med å bruke det, men er likevell 8.000,- fattigere. Å miste håret for mange, kan virke som et stort nederlag.. og det gjorde det for meg. Tok noen måneder/år før jeg fult aksepterte det. I dag er jeg helt OK fornøyd med å glattbarbere hodet, også har jeg litt skjegg, da jeg synes det fungerer bra. Men skal du virkelig gå til inngrep / bruke piller mot hårtap. Tror jeg faktisk det er kun inngrep som fungerer. Petter Pilgaard gikk jo til Poseidon klinikken, og fikk flyttet hårsekker! Tror dette er den beste veien å gå, hvis du først skal gjøre noe! Lykke til, og håper det ordner seg for deg. Video: Video 2: Anonymous poster hash: b1dfa...58a Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. januar 2018 Del Skrevet 21. januar 2018 Nei, du kan ikke importere dette stoffet lovlig. Du må kjøpe det på apoteket. I tillegg kan du bruke flass-shampo med soppdrepende midler, enten fungoral eller cosmica - som også inneholder aspirin, som skal virke mot hårtap. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 25. januar 2018 Del Skrevet 25. januar 2018 For å sitere legen min; det er bare å komme seg ut på kjøttmarkedet før det er for seint. Det er kjipt å miste håret, men noen ganger må man bare akseptere det som skjer. Har du tjukk lommebok er kanskje transplantasjon en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå