Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skru opp lysarmatur - Trenger jeg elektriker?

Anbefalte innlegg

Det nederste bildet (ikke 4veis-stikk) er vel tilkoblingspunkt for varmovn? Monter heller en hvit koblingsboks* over punktet. F.eks 1238573, 76 koblingsboks polarhvit.

*med forbehold om avstand fra dusj.

Bildene er ved siden av hverandre på min skjerm, men du tenker kanskje på bilde j.f punkt 1 (baderom) ? Jeg har mest lyst å fjerne dette punktet egentlig. Noen tips om hvordan "lukke igjen" ?

Leste innlegget på mobil, derfor det ble nederst for meg.

Det du må gjøre for å fjerne punktet (det ser ut som en kabel kommer rett ut av veggen?) er å finne ut hvor kabelen går. Et tips (har du multimeter?) er å slå ned sikringen for det punktet du har avbildet, og så måle om det er andre ting som er strømløst i nærheten. Hvis det (sjek f.eks nærmeste stikkontakt) så kan du koble fra i stikkontakten og trekke ut kabelen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skummet litt igjennom tråden her. Tror det bare er å ringe elektriker jeg, så ordner de alt sammen på lovlig og dokumentert vis. Lampe som henger i krok og er koblet på "sukkerbit" er fortsatt lov å skifte selv (typisk gamle nedhengte kjøkkenlamper), men om den er fastmontert er det teknisk sett elektrikerjobb. Forbeholdet uansett er at den som monterer vet hva man gjør, noe jeg ikke er overbevist om at er tilfellet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...